קושי פרגמטי

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

27/03/2006 | 12:59 | מאת: vvvnnn

הלכתי עם בני בן 5 ו 10 חודשים לקלינאית תקשורת היא איבחנה קושי פרגמטי (???) , הוא נשאר לטיפול (9 טיפולים כפי שקופת החולים מאפשרת) הייתי רוצה לדעת על מה מדובר כשנאמר קושי פרגמטי האם זה יקשה עליו בלימודי כיתה א'? האם זה נחשב ללקות שפתית או רק קושי? האם אפשר לאבחו את זה כלקות למידה? האם 9 טיפולים יצליחו לטפל בבעיה? האם זו בעיה שנפתרת עם הגיל? בני אינו סובל כיום מתקשורת עם בני גילו או מבוגרים ביום יום הדבר פוגע בו מעט מאוד אך אני חוששת לכיתה א'.

לקריאה נוספת והעמקה

קושי בפרגמטיקה: הכוונה לקושי בשימוש בשפה ככלי לתקשורת, הילד מתבקש לתקשר באופן מילולי ויעיל, המילה פרגמטיקה שפרושה שימושיות, ילד יכול "לדעת" הרבה מילים, צורות תחביר וכו' אבל עדיין מתקשה בשמירה ופיתוח של נושא לשיחה, בתאור של ארוע או התרחשות או בהתמצאות המצבים מילוליים שצריך להסביר מה היה ומה קרה,. הקושי יתבטא בעקר בכיתוית מתקדמות, כמו ג'ד' והלאה, כשהילד נדרש להשיב על שאלות תוכן ומשמעות ולהתבטא בצורה יעילה. זה קושי בתקשורת, המידה והוא קל הינו כקושי שפתי, לגבי לקות למידה, עדיין מוקדם לקבוע, אבל יכול להיות סממן... יכול גם להיות קשור לאופיו של הילד. 9 טיפולים אינם מספיקים. בגיל זה יש לו זכות ליותר טיפולים, ההגבלה של 9 טיפולים הינה מגיל 6 והלאה, כך שמגיעים לו לפחות 18 טיפולים עד גיל 6 ו 9 טיפולים מדי שנה, בין גיל 6 עד 9. בכל מיקרה, הביטוח המשלים מממן טיפולים נוספים, בהתאם לצורך. מקווה שבנך ימצא את הדרך לתקשר גם עם מבוגרים וכן, לפעמים יש שיפור ככל שהילד גדל ומוצא את מקומו במצבי שיח. תוכלי לבקש המשך טיפול על פי המגיע לו וכן, הדרכה מהקלינאית להמשך התייחסות בבית. הסוד הינו בלהוות מודל לחיקוי של מצבי שיחה, תאור, פתרון בעיות ובכלל, ביצירת מצבים של שיחה עניינית והקשבה לפיתוח מיומנויות השיח בהצלחה

23/01/2014 | 13:29 | מאת: רוני

היי, בני בן שלוש וארבעה חודשים, בעקבות דלקות חוזרות באוזניים וגם שמיעה לקוייה, מה שהביא בסופו של דבר ניתוח, התפתחה בעיה שפתית. הוא היה מדבר הרבה בגוף שלישי כלומר ממש כמו שאני מדברת כשבעצם הוא מתייחס לעצמו. בהתחלה חשדנו באוטיזם כי זה היה מלווה בחוסר רצון שלו לשחק עם ילדים ולאורך הזמן ראינו שהוא רוצה לשחק ולא תמיד מוצא מילים כדי להתבטא. לאחר איבחונים רבים נאמר לנו שמדובר בפרגמטקה של השפה, ואני שואלת זה לא מגיע יחד עם אוטיזם?? אפשר שזה לא קשור זה לזה?? מה ניתן לעשות כדי לקדם אותו??

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה