SPD או לקויות למידה מי מוסמך לאבחן?

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

09/01/2005 | 22:03 | מאת: א רויטל

semantic pragmatic disorder למי הסמכות לתת אבחנה כזו? מה ההבדל בינה לבין לקויות למידה שנותנות התנהגויות דומות? ההתנהגויות 1) ילדים ללא צנזורה. (ראי הודעה קודמת ותודה על התשובה) 2) ילדים שמתקשים לקרוא מפה חברתית ולכן בודדים. 3) ילדים שלא מבינים ציניות והומור. 4)ילדים שנפגעים מכל דבר וחושבים ש"כל העולם" נגדם. 5) ילדים שזקוקים לתשומת לב רבה של מבוגרים. 6) ילדים שמתקשים להבין חוקי משחק. 7) ילדים עם נוקשות מסויימת בחשיבה. 8)ילדים עם רגישות סנסורית. 9) ילדים עם סרבול מוטורי ו DCD

לקריאה נוספת והעמקה

מה השאלה? האבחון יכול להנתן על ידי גורמים שונים, לעתים תלוי בהגדרה הנבחרת. SPD על ידי קלינאי תקשורת asperger שהינו דומה מאד למתואר על ידך, על ידי פסיכולוגים ונאורולוגים לילדים לקות למידה על ידי כולם, כולל מחנכים ומורים. סה"כ השאלה, מי יהיה הגורם המתערב ובן כמה הילד.

20/01/2005 | 15:10 | מאת: אסנת

שלום רב הבת שלי בת 5 וחצי, ושנה הבא אמורה לעלות לכיתה א'. לבת שלי יש בעיה בשפה: היגוי, חסר לה אותיות ומילים במשפטים. יש לה בעיה של שליפה, וזכרון למשל: אני אומרת לה שתגיד אחרי 9 , 2 , 6 היא לא זוכרת את כל המספרים רק את שני מספרים הראשונים. הילדה מטופלת אצל קלנאית תקשורת אבל אני לא חושבת שזה עוזר. יש לה בעיה של קשב ורכוז . השאלה: מה עושים.

תפני לפסיכולוגית של הגן (אני מניחה שהיא לומדת בגן עירוני). בכל גן ילדים בארץ יש פסיכולוג חינוכי שמסיעה לגננת ובתפקידה להעריך את התפקוד של הילד ולתת המלצות לגביו. בעניין הקשב והריכוז, הרופא הנאורולוג לילדים הינו הסמכות הסופית לעניין זה, הוא מסתייע במידה שיקבל מהפסיכולוג והגננת וגם מתפקודה של בתך בביתה, על ידי מילוי סולם להערכת ההתנהגות (סולם קונרס) אשר הינו מאפשר מדידת ההתנהגות. אל תמתיני יותר, כי לפני פסח יושבות ועדות החינוך של כל עיריה ועד לחודש יוני יש מקום לקבלת החלטות לגבי סיוע לילדים, בגן חובה, וכן לזכאותם לסיוע זה. במקביל תשאלי את הקלינאית, אם היא לא בקשר עם הגננת, אז, יש בעיה, כי רצוי קשר זה. בהצלחה

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה