לבת שלי בת ה-4 יש דיספרקסיה

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

06/05/2003 | 20:41 | מאת: אמא מיכל

היפוטוניה והיפרסנסטיביות. היא נמצאת בגן מיוחד כבר שנה בו היא מקבלת את הטיפול הדרוש (ריפוי בעיסוק וריפוי בדיבור). היא החלה רק בתחילת שנת לימודים זו לדבר. היא מדברת לא רע כעת יחסית למה שדברה קודם. היא שרה ואומרת הרבה מילים. מה שמאוד בולט אצלה היא קושי בסגירת שתי השפתיים. בדיבור זה מתבטא בכך שהיא מדברת כשהשפה התחתונה אילו ננשכת ע"י השיניים הקדמיות של הלסת העליונה וכך הדיבור שלה הרבה פעמים נשאר כלוא בתוך הפה. האם ידוע לך על דבר כזה והאם עם הזמן זה עובר ? האם יש מה לעשות בנידון ? היא אינה מרשה לנו להדגים עליה איך צריך לשים את השפתיים, כי היא גם היפרסנסיטיבית למגע.

לקריאה נוספת והעמקה

האם יש לה קושי בנשימה דרך האף? האם היא מרבה להשתמש במוצץ? האם היא יכולה לסגור את השפתיים? ללקק אותם? איך היא אוכלת, נקי או האם האוכל מתפזר לכל עבר?........ הרבה שאלות אשר בלי לקבל תשובה ולערוך תצפית לא ניתן להשיב להם, על כן, פני לקלינאי אשר עובדת עם ביתך בגן ותתיעצי איתה. אני בטוחה שיהיו לה תשובות המתבססות על הכרותה עם ביתך ויהיו מוסמכות יותר מאשר תשובה תאורתית. בברכה

07/05/2003 | 20:14 | מאת: אמא מיכל

היא מצוננת רבה וגם יש לה נוזלים באוזניים. למעשה יש מחשבה על ניתוח של כפתורים באוזניים, להוציא שקדים ופוליפים. קשה לה לנשום בכלל. ביום היא נושמת בכבדות כאילו שהיא נוחרת גם ביום. היא נוחרת בלילה.

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה