קושי בליעה מזון מוצק- ילדה בת 3

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

16/10/2018 | 00:12 | מאת: אשר

בתי בת 3, מהלידה לא מסוגלת לאכול אוכל מוצק- אינה לועסת (לא במבה, לא עוגיה) - רק מסוגלת ללקק ואוכלת אוכל רגיל אבל טחון בבלנדר. משקל תקין, התפתחות תקינה, שפה דו לשונית עברית\רוסית מדהימה, אוצר מילים ודיבור של אותה מילה או רעיון מול אבא בעברית ומיד מול אמא ברוסית.. רופא שינים בדק - כל השיניים תקינות. פנינו לפני שנה לשניידר- תורים הזויים של שנה לבדיקות שיקוף וושט עם אזהרה שזה מאוד לא נעים הביאו אותנו להמתנה בתקווה שיסתדר- עברה שנה ולא הסתדר. הילדה בגן טרום חובה עם פידבק מצויין מהגננות. הבנתי שקלניאי תקשורת יכול לעזור?

לקריאה נוספת והעמקה
16/10/2018 | 00:44 | מאת: אשר

שכחתי לציין- היה לבתי רפלוקס די קשה עד גיל שנה. חשבנו שאולי בגלל השפעת הרפלוקס חששה לאכול מוצק (האוכל עלה כל הזמן).

אם הכל בסדר, אז את מתארת ילדה עם סירוב לאכילת מוצקים.. מציעה לך לפנות לקלינאי תקשורת ועבדת בתחום האכילה אצל ילדים ולא לבית חולים ... באיזה אזור בארץ אתם גרים? איזה קופת חולים? הילדה יכולה להשתלב בתכנית של חשיפה הדרגתית כי בטח יש קושי תחושתי וגם מוטורית. בינתיים תנסי לטחון פחות חלק את המזון שהיא אוכלת, ככה תתחילי לחשוף אותה למרקם מגוון ועדיין טחון (שיהי טחון קצת יותר גס מהרגיל.) מה היא עושה בימי הולדת או פעילות בגן, שהילדים האחרים אוכלים?

ברור שהילדה זקוקה להתערבות, מידית! רצוי להפנותה למסגרת שיש בה קלינאי תקשורת ומרפאים בעיסוק, במסגרת מרפאה אכילה לילדים כמו שיש בביה"ח אכילוב בתל אביב או בירושלים, בביה"ח אלין, יש באלין צוות מאד מיומן בטיפול בילדים עם קשיי לעיסה. ניתן גם להגיע אלי , באופן פרטי. בהצלחה

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה