ד"ר מרק שלום

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון

17/04/2005 | 18:40 | מאת: טרוד

אני בן 24, במשך שנות ינקותי ילדותי ונעוריי סבלתי מדלקות אוזניים כרוניות, רצופות בתקופות מסוימות, כמו גם ניתוח להוצאת הפוליפים. הטיפול בדלקות לא היה רציני לאורך כל התקופה והבעיה לא נפתרה. ראוי לציין שהרבה מתוך חרדת אא"ג על טיפוליה הפולשניים- (שאיבות, דיקורים, וכד'..). בחמשת השנים האחרונות מצב האוזניים סביר ללא כאבים וללא נזילות למעט דפיקות לב באוזן שכאילו מערבלות נוזלים. אך בחצי השני האחרונה הופיעה תחושת גודש, טינטון, פיצוצים באוזניים בזמן בליעה, כאבים ספורדיים, רגישות לרעש, וירידה ברורה בשמיעה (גם בBALANCE). שאלותיי: -האם ייתכן שפגעתי ברכיבי השמע הקריטיים פגיעה קבועה בגלל ההזנחה הארוכה? - ידוע לי שאאלץ לעבור שאיבה במוקדם או במאוחר, האם מדובר גם על האוזן התיכונה? והפנימית?, ידוע על פגיעה בעצמות השמע הקטנות בגלל טיפול שכזה? - ממה נובעים הטינטון והרגישות לרעש בתדרים מסוייימים ועוצמות מסויימות?, והאם ניתן לטפל במידה וזה קשור להזנחה? - מה עושים במקרה של בעיה מנטלית לגבי טיפולים פולשניים? יש אופציות אחרות (במקום שאיבה)? אודה לך מקרב ליבי על תשובה מקיפה, הנושא מדיר שינה מעיניי.

לקריאה נוספת והעמקה
17/04/2005 | 22:17 | מאת: ד"ר טליה מרק

שלום רב מרוב עיסוק בפחד אתה שוכח לטפל באוזניים. במקום לפחד באופן גורף מכל רופאי אא"ג, בקש המלצה לגבי מישהו שהוא עדין ולא אגרסיבי, וגש אליו או אליה לטיפול. בסך הכל אנחנו לא כל כך מפלצתיים (רובנו לפחות....) אין לי מושג מה יש לך בלי לבדוק... הכל ספקולציות. גש, היבדק וקבל טיפול כי חבל שאתה מזניח סתם, וכמובן בדיקת שמיעה תהיה חובה אחרי שתקבל טיפול. בברכה ד"ר טלי מרק

17/04/2005 | 23:45 | מאת: טרוד

אני צפוי להפגש עם רופא אאג בשבוע הזה ושאלתי אותך ע"מ להרחיב את הידע שלי לגבי מה שמתרחש באוזן. אודה לך אם בכל זאת אם תוכלי להתייחס קונקרטית לשאלות ולו רק בכדי להרגיע את חששותיי.

מנהל פורום אף אוזן גרון