שקד שלישי

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון

22/02/2001 | 20:41 | מאת: הלטמן פיני

לבתי בת השנתיים וחצי קיים שקד שלישי , הדבר מתבטא שינה עם פה פתוח, נחירות ,רוק שנוזל ללא הפסקה. מהן דרכי הטיפול בשקד שלישי ? האם קיים טיפול שלא מצריך ניתוח?

לקריאה נוספת והעמקה
23/02/2001 | 23:01 | מאת: ד"ר ארז בנדט

כריתתו. אלטרנטיבה - לא לעשות דבר (אם הילד לא סובל מדום נשימה חסימתי בשינה) ולהמתין שהילד יגדל והשקד השלישי ייסוג ויצטמק. הבעיה ששנים רבות של נשימת פה יכולות להוביל למבנה פנים של שיניים עליונות בולטות, חיך גבוה ובעיות אורטודונטיות קשות בגיל ההתבגרות. ברפואת הצמחים (ואין לי שום נסיון עם זה) נאמר על געדה (GALLIUM APARINE) שמסוגל להקטין שקדים (צמח שמצמק רקמה לימפטית). יש לאספו טרי ולסחוט ממנו מיץ או לטחון למחית. בן ה2.5 יאכל את זה? ואתה תקושש בשדות? הגדלה חריפה של השקד השלישי על רקע של זיהום בדרכי נשימה עשויה להגיב לטיפול אנטיביוטי. אם ההגדלה כרונית וממושכת ייתכן שלא יהיה אפקט לטווח ארוך. אם יש לילד רקע אלרגי ויש שילוב של חסימה ע"י שקד שלישי + ריריות אף תפוחות ואלרגיות לפעמים יש תגובה (חלקית) לנטיפול בתרופות אנטי אלרגיות. לפי תיאורך הילדה בהחלט מועמדת לניתוח. הניתוח הוא קצר (אשפוז יום) ופשוט. התוצאות לרוב טובות. חשוב שהרופא יידע להעריך את תפקוד החיך לפני הניתוח כדי להמנע מסיבוך של אנפוף פתוח.

25/02/2001 | 23:26 | מאת: רקפת

ד"ר ארז בנדט, בני בן ה-3 מועמד לניתוח פוליפים. יש לו נוזלים באוזניים וירידה בשמיעה. היכן ניתן , אולי באינטרנט לראות תרשים של מיקום הפוליפים .? מה תפקידם בעצם? נאמר לי שצריך גם להוציא לו חתיכות בשר מהאף, מה זה אומר?? וכן ישימו לו כפתורים. - מהו הטיפול לאחר מכן? כמה זמן אסור להרטיב אוזניים ומה קורה אם ירטבו? דרך אגב- Galium שנכתב עליו כאן זה דבקה ולא געדה. בברכה, רקפת - אמא מודאגת.

מנהל פורום אף אוזן גרון