דרושה תשובה

דיון מתוך פורום  תרופות ורוקחות - תמיכה

19/01/2004 | 14:35 | מאת: sicklonus

שלום, השתחררתי לא מזמן מבי"ח ועדיין אני לא מרגיש מאושש לגמרי וקצת חלש, ומאחר ויש לי כבר די הרבה זמן בעיות שינה והתקשורת עם רופאת המשפחה מקוצרת, רציתי לדעת אילו כדורים יכולים להרוג במקרה של לקיחה בטעות כמות גדולה מדי שאני איזהר להבא.

לקריאה נוספת והעמקה
22/01/2004 | 19:13 | מאת:

שלום sicklonus הרבה תרופות יכולות להרוג בכמות שחורגת מהמינון הרצוי. אמנם, קיימים מספר כדורי הרגעה ושינה אשר לגביהם צריך לקחת כמויות עצומות על מנת להרוג, אלא שאי אפשר לקחת זאת ככלל, אלא יש לבדוק כל תרופה בפני עצמה. חוץ מזה, תקשורת לקויה עם הרופאה מצביעה על הזמן להחליף רופאה... לימור איזנבוד

29/01/2004 | 02:05 | מאת: מג"ר בבאי דני -רוקח

בס"ד מעט "סדר בבלאגן "בנושא תרופות היפנוטיות =להשריית שינה. א- יש הרבה כדורים להפרעות שינה אבל זאת לדעת הם אינם הפתרון !!! לבעיית שינה . ב- התרופות הללו מאושרות לשימוש קצר בלבד משהו כמו 2-4 שבועות. ג- בעיות בשינה היא התלונה השלישית עליה מתלוננים החולים אחרי כאב ראש והתקררויות. ד- כ30% יסבלו ממנה במהלך חייהם . היא עולה באופן חד מ5% עד גיל 50 לממדים של 30% בשכיחותה באוכלוסיה המבוגרת. ה-כשהיא כרונית היא אתגר למטפל ויש צורך בסיסי לעשות ברור מקיף לחולה . יש בעיות רפואיות רבות מאוד שעלולות לגרום אותה! , ישנם גורמים פסכיאטרים רבים! הקשורים אליה (בדכאונים למשל 40% ! ). ישנם גורמים סביבתים! ויש תרופות שעלולות לגרום (בטאבלוקרים (דרלין מטופרולו) ) ויש מזונות שפוגעים בשינה. ו- לאחר ברור . חינוך להקניית הרגלי שינה מזון פעילות נכונה לקראת שינה היא חלק חשוב של הטיפול. ז- לעניין "מי יותר חזק ממי " שתמיד נשאלת.. הינה ה"סולם" (אשתמש בשמות פטנט=מסחריות). 1 - שנה הרגלי שינה , השתמש בטכניקות הרפיה ,מדיצטיה. 2- קבוצת ה"ללא מרשם" - יוניסום , מלטונין , תכשירי ואלריאן ( טיפות , כדורים , סונגנייט, רגיעון ,רלקסין ,קלמנרוין ). 3- הקבוצה עם פעילות בנזודיאזפינית . אימוואן=נוקטורנו , זודורם=סטילנוקס. 4- בנזודיאזפינים - קצרי טווח -כמו הלציון ואבן. - בינונים - לורויון לניטין. - ארוכי טווח -אסיוול קלונקס טרנקסל קסנקס וגם נומבון והיפנודורם. 5- קבוצת אנטידפרסנטים הנון טריצקלים כמו טרזודון הSSRIS לזמן השינה או בוספירון (סורבון ). סרזוניל ורמרון. ח- לכל התרופות שלעייל חסרונות ובעיקר בשימוש ממושך ! בברכת לילה טוב מג"ר בבאי דני רוקח נ.ב. המידע בגדר אינפורמציה כללית ואינו מהוה המלצה לטיפול או המנעות ממנו . יש תמיד להתייעץ ברופא שלך.