פוסט טראומה וסיווג בטחוני?

דיון מתוך פורום  טראומה והלם-קרב

13/03/2013 | 23:49 | מאת: שאול

שלום רב, שירתתי ביחידה מיוחדת בסדיר, ולאחר טיפול פסיכולוגי שאני עובר בתקופה האחרונה, הבנתי שהחרדות שהופיעו לי אחרי השחרור מקורן בצבא.. אני מרגיש שאין סיכוי שאני יכול לחזור לעשות מילואים, לפני כמה חודשים שהיה את המבצע של עמוד ענן גויסתי בצו 8 והחרדות שעלו לי היו בלתי נסבלות, הייתי בטוח שאני הולך למות.. אני מרגיש שאין מצב שאני יכול לחזור לצבא בשום צורה שהיא. שירתתי שירות סדיר מלא ואפילו הייתי מצטיין, אבל אני כרגע שוקל להוציא פרופיל 21 נפשי.. השאלה שלי היא האם פרופיל 21 נפשי ימנע ממני בעתיד לקבל סיווג בטחוני בעבודות ממשלתיות שונות, ובכלל, במגזר הציבורי? אשמח לקבל תשובה.. תודה רבה!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום שאול, אם מקור החרדות שלך בטראומה שמקורה בשירות הצבאי, לא קשה לי להבין את הצורך שלך להשתחרר משירות המילואים וממקור הטראומה. מערכת הביטחון אינה אוהבת את הפצועים והנפגעים, ורואה בהם עול. לכן יש לה נטיה להפוך את פרופיל 21 לסטיגמה שתבהיל את המשתחררים. באופן מעשי אינני חושב שיש לכך השפעה, אלא אם כן אתה רוצה לשוב אל מערכת הביטחון או לתפקיד בטחוני, שעשוי לשחזר את הטראומה ולפגוע בך. הוויתור על הסיווג הביטחוני, ואולי על עבודה 'ביטחונית' במערכות הממשלתיות, הוא מחיר כדאי מאוד עבור שלוות הנפש. בהצלחה, ד"ר דרור גרין

14/03/2013 | 23:03 | מאת: שאול

תודה על התשובה.. הכוונה הייתה בעיקר לעבודות ממשלתיות לא בטחוניות במהותם אלא פשוט כאלו שיש צורך בסיווג בטחוני כדי למלא אותן.. ושאלה אחרת.. אחרי שאני אוריד לפרופיל 21.. מה אני אגיד לכולם? אני יודע שזה טיפשי אבל עדיין, אני ממש מתבייש.. האם המפקדים שלי במילואים יידעו שיש לי סעיף נפשי או שהם רק ייראו שזה פרופיל 21 שיכול להיגרם מבעיה רפואית? במלים אחרות, האם אני אוכל לתרץ בסיבה בריאותית-גופנית ולא נפשית, כך שאף אחד לא יידע? יש לך אולי עצה לאיך אני אומר את זה לאנשים? אני לא רוצה שיחשבו שאני משוגע ויתייחסו אליי כמו ה"זה שנשרט"... ובכלל, אני לא חושב שמישהו באמת יבין אותי.. זה ממש מתסכל.. אולי יש פה עוד אנשים עם ניסיון דומה שמעוניינים לשתף? תודה..

שלום שאול, הדרך היעילה ביותר היא לוותר על הבושה ולספר את האמת. אין לך במה להתבייש, ומי שאחראי לפגיעה שלך הוא הצבא ולא אתה. אתה צריך להיות גאה בכך שאתה עושה את מה שמתאים לך, כדי לשמור על עצמך. בהצלחה, ד"ר דרור גרין

25/12/2013 | 11:48 | מאת: בני

אחי אין לך מה להיתבייש מאף אחד ,אני כמוך היתביישתי לקבל קבן בשרות סדיר ואז הבנתי שאף אחד לא סופר אותך. תעשה את מה שטוב לך ואל תחשוב מה אחרים יגידו. אני סובל מפוסט טראומה ולא מיתכוון כמוך לעשות מילואים. והד"ר צודק מערכת הביטחון לא רוצה להכיר בחיילים שלה כפצועין נפשית או פיזית כי בדרך כלל זה פוגע בתקציב שלה. ואת התקציב שלה היא מעגיפה לשפוך על משכורות לקצינים.

25/12/2013 | 11:57 | מאת: בני

דרך אגב קבלת פרופיל 21 ידרוש ממך הרבה מאוד כאב ראש וזמן . תוכל לישאול אנשים שקיבלו זה לוקח הרבה זמן כי אחרת חצי מצהל היה בחוץ ולכן החיכוך הזה שוב עם המערכת הצבאית לא תעשה לך טוב .מה שאני ממליץ זה להסביר כל פעם לקצינת קישור שמיתחלפת או הקצין שקיבל תמס שלך בפשטות. שאינך משרת במלואים -עקב פוסט טראומה . נקודה. (מקווה שעזרתי )

מנהל פורום טראומה והלם-קרב