אני זקוק לעזרה

דיון מתוך פורום  טראומה והלם-קרב

05/09/2011 | 16:32 | מאת: דובי

יש לי מספר שאלות. בתקופה האחרונה אני מנסה לעזור לבן משפחה הסובל מפוסט טראומה. כל הסימפטומים קיימים - שמיעה חוזרת של אותו שיר, דיכאון, נדודי שינה, לא מסיים משפט, חרדה מאנשים, חרדה מהבית, פחד מכשלון (לא עובד) ועוד. כשאני מדבר איתו בקשיחות ובתקיפות ונותן לו משימות - הוא מקשיב והכל מתבצע. האם המצב יכל לקרות רק ממקרה טראומתי? האם המצב יכל לקרות אולי מקשר רומנטי שהשתבש? מה עלי לעשות אם אני היחיד שמאמין כי ניתן לשקם אותו?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום דובי, אתה מתאר סימפטומים פוסט-טראומטיים, ולכן מדובר בטראומה. לא כתבת ממה נובעת הטראומה. טראומה עשויה להתרחש בשדה-הקרב או בתאונת דרכים, ואפילו משיבוש קשה של קשר רומנטי. האם זה חשוב? זה ממש לא משנה, והעיסוק בסיבות לטראומה רק מחזק את הסימפטומים. העזרה שלך חשובה וחיונית יותר מכל טיפול. כתבת שכאשר אתה "נותן לו משימות" הוא מקשיב והכל מתבצע. אם כך, זו הדרך לשקם אותו. הפגיעה הטראומטית היא פגיעה בתחושת הביטחון הבסיסית ביותר. נפגע טראומה זקוק למקום בטוח בסביבה תומכת, כדי לשקם את תחושת הביטחון. אם תסייע לו ביצירת סביבה כזו, למשל בארגון של סדר יום ומשימות קבועות, זו תהיה עזרה חשובה ביותר. בהצלחה, ד"ר דרור גרין

06/09/2011 | 12:18 | מאת: דובי

ד"ר גרין, ראשית אני מאד שמח על כך שיש לי למי לפנות. כרגע המועד הכי קרוב לפגישה לאבחון פסיכיאטרי הוא בעוד יותר משבועיים. אני לא יודע אם מה שאני עושה זה טוב, אני מרגיש צורך לדבר עם מישהו, לפעמים אני מרגיש שהבחור נורמטיבי ואולי אני הוא זה שמדמיין שיש לו בעיה. אין לי כרגע ממי לקבל ייעוץ ואני מרגיש קצת חסר אונים. מתחזקת בי המחשבה שאכן מדובר באכזבה על רקע רומנטי, אך ייתכן שזה עוד מלפני וזה הדבר שהוא נתפס אליו. מדי פעם דברים שאני אומר גורמים לו להיזכר בטיול שהיה בחו"ל וזה קצת מלחיץ ומבלבל אותו. ברגע שהוא כבר עושה משהו הוא עושה אותו בקפדנות ובאובססיביות, אני מקווה שאני לא מזיק לו.

מנהל פורום טראומה והלם-קרב