האם אפשר לקבל הכרה היום?

דיון מתוך פורום  טראומה והלם-קרב

26/07/2010 | 17:41 | מאת: אנונימית

שלום רב, האם אפשר לקבל הכרה בהלם קרב אחרי שנים? אבא שלי חזר ממלחמת יום כיפור עם הלם קרב. הרבה דברים נהרסו בדרך. הוא לא הוכר ע"י משרד הביטחון כנפגע הלם קרב. האם יש טעם לבדוק זכאות להכרה זו או שחבל על הזמן?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לאנונימית, כן. הפגיעה הפוסט-טראומטית היא היחידה המאפשרת הכרה גם לאחר שנים רבות, וכך נקבע על-ידי בית-המשפט. פקידי אגף-השיקום מנסים, לעתים, להטעות את מי שמגיש תביעה מאוחרת, ולכן חשוב להתעקש על כך. עם זאת, כדאי לזכור שלהכרה יש מחיר, משום שפקידי אגף השיקום, בשיתוף פעולה של הפסיכיאטרים בוועדות, מתעללים ומשפילים את הלומי-הקרב, וגם לאחר ההכרה ההשפלה נמשכת, וכל בקשה למימוש זכויות נתקלת בסחבת. בהצלחה, ד"ר דרור גרין

01/08/2010 | 12:10 | מאת: אנונימית

תודה על העדכון. אספר בקצרה מהו המצב - אודה לך אם תנחה אותי בהמשך: אבא חזר עם הלם קרב. מספר שנים אחר-כך התדרדר מצבו. היתה אלימות קשה שנבעה בעיקר מהתפרצויות פסיכוטיות. כל המשפחה נפגעה מהאלימות. בעצם יש כאן דור שני לפוסט טראומה - של אלימות נטו. המשפחה התפזרה.יש לי אח שתפיסת המציאות שלו מעוותת היום. הוא מתנגד לטיפול ואני דואגת לו. אני לא יודעת מה לעשות. אימרת המפתח שלו היא שאף אחד לא יכול לעזור לו. אבא נמצא היום במחלה טיפולית אחרי רצף של אירועים מוחיים שהוא עבר. עצוב לומר, אבל עכשיו הוא לא תוקפני ועכשיו אני "זוכה" לקבל ממנו חיוך ולזכור את האבא שאהבתי מאוד לפני המלחמה. חשבתי על הנושא בעיקר מסיבה כספית. מאוחר מידי לאבא שלי אבל הייתי רוצה שאחי יכנס לטיפול ובשביל זה צריך מימון. האם יש תמיכה לבני משפחות? והאם כדאי לפתוח בנושא במצב שבו זה בעצם פצע פתוח? אני מצטערת אם הדברים לא ממוקדים מספיק. זה קשה.

מנהל פורום טראומה והלם-קרב