חבר עם פוסט טראומה

דיון מתוך פורום  טראומה והלם-קרב

01/03/2010 | 13:28 | מאת: nura

לפני כחצי שנה התחלתי לצאת עם בחור מקסים שיש לו פוסט טראומה. מצד אחד יש המון דברים טובים בקשר מצד שני מאוד קשה לי כי הוא מאוד מתקשה להניע דברים. הוא לא עובד ומקבל אחוזי נכות, מוכר כנכה צהל ולפעמים נידמה לי שהוא נשען על הנכות שלובמקום להשתמש בקשר שלנו כמנוע להתחזק. הוא כבר נכה 15 שנה. האם אי פעם יחול שיפור? האם יש מקום לתקווה שהקשר יוכל להתפתח?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום נורה, התשובה לשאלה הראשונה שלך פשוטה. אם הבחור הלום-קרב מוכר מזה חמש-עשרה שנים, אין כל סיבה שמצבו ישתנה. פוסט-טראומה אינה מחלה שניתן לרפא, ואני שמח שלמרות הקשיים את מוצאת "המון דברים טובים בקשר". לשאלה השניה שלך, "האם יש מקום לתקווה שהקשר יוכל להתפתח" אין תשובה כל-כך פשוטה. הקשר עם הלום-קרב אינו שונה מכל קשר אחר, והוא דורש מאמץ משותף משני הצדדים. כדי שהקשר יוכל להתחיל כדאי מאוד שתקבלי את הבחור כפי שהוא, מבלי לצפות שהנכות שלו תיעלם פתאום (וכדאי גם שתדעי שהמצב יכול גם להחמיר עם השנים). רק אם תוכלי לקבל אותו עם יתרונותיו וחסרונותיו, תוכלו להתחיל ליצור קשר הדדי כמו כל זוג אחר, מתוך הבנה שכל אחד צריך ללמוד לחיות גם עם חסרונותיו של האחר. זו לא החלטה קלה, משום שאכן לא תמיד קל לחיות עם הלום-קרב, וצריך ללמוד להתמודד עם הקושי. בהצלחה, ד"ר דרור גרין

01/03/2010 | 14:51 | מאת: nura

תודה על היעוץ. מאוד הייתי רוצה ללכת יחד איתו להתיעץ איתך. הוא לא נמצא בטיפול כרגע ואני חשה שאם הוא היה מוחזק באיזו מסגרת טיפולית זה היה קל יותר. אני חושבת שהוא מבין שהוא זקוק לחזור לטיפול אבל לא מסוגל לנוע בכיוון. איך מניעים אותו לשתף פעולה? יש אפשרות כזו?

מנהל פורום טראומה והלם-קרב