שאלה בעניין כבד שומני ובדיקות דם
דיון מתוך פורום רפואה פנימית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום בן 43, עם עודף משקל. בריא בדר"כ, ללא תרופות. מזה שנים יש כבד מוגדל ושומני (ב - US), ולרוב היה גם עליה באנזימי הכבד מעל הנורמה. בשנה האחרונה אני מקפיד יותר על פעילות גופנית, וכן נוטל תוסף תזונה (גדילן + ארטישוק). לא ביצעתי בשנה+ האחרונה הדמיה נוספת, אך בבדיקות הדם תפקודי התכבד בטווח הנורמה. כל כמה זמן נדרש לעשות USלצורך מעקב? האם העובדה שתפקודי הכבד בטווח הנורמה מעידה על שיפור או שבתיאוריה יכול להיות החמרה במצב הכבד (דלקת/הצטלקות וכדו') אף שבדיקות הדם תקינות? תודה
מעקב ב US אם אין בעיה עושים אחת לשולש-חמש שנים אם אין בעיה בתפקודי הכבד או אם אין החמרה. זה שתפקודי הכבד בנורמה לא בהכרח מעיד על שיפור אלא מעיד שאין החמרה כבדית-שחשוב בפני עצמו