חוסר ברזל על רקע מחזור או צמחונות
דיון מתוך פורום רפואה פנימית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום ד"ר אני בת 52,בפברואר ביצעתי בדיקות דם מקיפות שהיו תקינות למעט חוסר בחומצה פולית. בחודש אפריל ביצעתי שוב בדיקות ויצא חוסר ברזל מצ"ב הנתונים. בין שתי הבדיקות היה מחזור עם דימום משמעותי מאסיבי והתחלתי להיות צמחונית,הרופאה רומזת שיתכן וכדאי לתת לברזל דרך הוריד אך קראתי שיש לזה תופעות לוואי ואני מעדיפה לנסות בכדורים,מה דעתך? לאחרונה התחלתי עליה קלה בלחץ הדם התחלתי לקחת דיובן 40 מ"ג 1 ביום ומדי פעם קסאנקס 0.5 יש קשר ?תודה.
שלום רב, לא צורפו נתונים לשאלה,אבל בכל מקרה התשובה תהיה זהה בד"כ (אלא אם כן יש חוסר חריף) תמיד כדי להתחיל עם טיפול פומי (דרך הפה) בברזל יש הרבה מאוד סוגים של טיפול עם תופעות לוואי שונות-לדעתי שווה לנסות אין קשר בין האנמיה ללחץ הדם בד"כ (יכול להיות קשר עקיף חלש מאוד) בריאות שלמה