הפרשות צהובות מלידה

דיון מתוך פורום  רפואת עיניים לילדים ופזילה

08/10/2020 | 03:49 | מאת: דנה

שלום, בני בן חודש וחצי. כבר מהלידה החלו להיות לו הפרשות צהובות מהעיניים. בד״כ אחרי שינה קם עם הפרשות מרובות. השתמשנו עד עכשיו במגבונים של eye care כדי לנקות והלכנו השבוע לרופא עיניים לבדוק מה זה. הרופא אמר שזו חסימה בשק הדמעות וצריך לבצע לחיצות/ עיסוי מהעין לכיוון האף. במקביל אמר שיש לתת טוברקס. לא הצלחתי להבין מהרופא מדוע צריך לתת משחה אנטיביוטית. הרי ממה שהבנתי זו לא דלקת. התחלנו לתת כבר פעמיים אך אני קצת חוששת. בנוסף, אם אכן צריך לשים את המשחה- לא זוכרת מתי לעשות זאת. האם בסמוך לשינה? האם סמוך ללחיצות שעושים? תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום דנה. את אכן מתארת חסימה בשק הדמעות. החסימה לרוב נפתרת לבד עד גיל שנה אך ביצוע של עיסויים מסייע. חשוב להגיע לרופא עיניים שילמד אתכם כיצד לבצע נכון את העיסוי. כמו כן, אם תגיעו עם הפרשות מרובות בלי לנקות את העין- רופא יכול לבצע לחיצה לצורך פתיחה. לרוב אין צורך באנטיביוטיקה במשחה או בטיפות. אלא אם יש עליה בכמות ההפרשות, שינוי צבע לירקרק או אודם עיני.

14/10/2020 | 07:24 | מאת: דנה

תודה רבה על התגובה! 1. רציתי רק לדעת האם זה יכול להזיק שמתחילים משחה אנטיביוטית ומפסיקים או לחילופין מזיק מה שכבר נתנו ללא צורך? 2. חברה המליצה לי לעשות קומפרסים ולנגב העין עם תה קמומיל- אולי אפילו במקום המגבונים. האם מותר? האם יכול להועיל?

מנהל פורום רפואת עיניים לילדים ופזילה