סובל מגזים טרדניים מאוד

דיון מתוך פורום  גזים ונפיחויות

19/05/2022 | 13:12 | מאת: אני

שלום, זה אולי נשמע מצחיק/מגוחך, אך זה באמת עניין מטריד. לפני כ-24 שעות, אתמול בצהריים, אכלתי שלוש כפות של חומוס של חומוסיה. אתמול בערב, כ-7-8 שעות אחרי שאכלתי את החומוס, המעיים שלי לא הפסיקו לייצר גזים, ברמה שאי אפשר לשמור בפנים כי הגוף עוד רגע יתפוצץ כמו בלון. ריח חריף וחזק ביותר, ממש מטרד. עברו כבר 24 שעות ועדיין הגוף לא "התנקה" מזה לגמרי. זה לא באותה תדירות כמו אתמול בערב, אבל עדיין כל כמה זמן חייב להוציא גז חריף... אני אשתדל להבא להימנע מחומוס, בעיקר של חומוסיות שאולי התפתחו והתרבו בו יותר חיידקים וכו'. האם יש המלצות אחרות? זה ממש פוגע באיכות החיים שלי ושל הסביבה הקרובה.

27/05/2022 | 00:50 | מאת: אני

מעדכן שגם היום אותו דבר מבחינת גזים, למרות שלא אכלתי חומוס או כל קטניה אחרת. הדבר היחיד שהיה חריג בתזונה שלי היום זה כמה פרוסות של לחם שיפון מלא שאפיתי בבית, עשוי רק מ-100% קמח שיפון מלא, מים וקצת מלח.

שלום רב, קטניות עשויות לגרום לגזים במערכת העיכול כאשר לא כולם רגישים באותה המידה. יחד עם זאת, קטניות אינן המאכל היחיד שעשוי ליצור גזים במערכת העיכול. אם אתה סובל מגזים בתדירות גבוהה יש מקום להתייעץ עם דיאטנית גסטרו ולברר אילו מאכלים רצוי לבחון ובמידת הצורך להוציא מהתפריט היומי שלך. בברכה, אורלי מנירב דיאטנית קלינית וגסטרו www.orlydiet.co.il

מנהל פורום גזים ונפיחויות