שכיבות שמיכה

דיון מתוך פורום  אימון, כושר גופני ותזונה

22/05/2002 | 18:41 | מאת: עודד

ערב טוב האם שכיבות שמיכה יעילות גם לפיתוח שרירי הכתפיים (DELTOID)? הבנתי מכמה אנשים ששכיבות שמיכה גם עובדות על הDELTOID אבל לא ברור לי האם שכיבות שמיכה יכולות להביא להרחבת הכתף והתפתחותה באופן משמעותי?, או שהDETOID זה רק שריר מאוד משני בשכיבות שמיכה, ולא יתפתח כתוצאה מהן? תודה על ההתייחסות.

22/05/2002 | 21:26 | מאת: Yotai

היי, שריר הדלתא הינו שריר מניפתי רחב אשר משתתף בכמה פעולות, כאשר המרכזית הינה הרחקת הזרוע, בעיקר לצדדים (הרמת ידיים לצדדים) אך בהחלט פעיל ודומיננטי גם בהרמת הידיים לפנים (המונח המקצועי הינו כפיפה במפרק הכתף) וכן בלקיחת הידיים לאחור (פשיטה בכתף). לגבי תרומתו לתרגיל ה- PUSH-UP, הרי שהחלק הקידמי של השריר, בהחלט משתתף (מאחר ויש פעולת כפיפה במפרק הכתף, בזמן פשיטת המרפקים), אך לדעתי זה אינו התרגיל האידיאלי לחיזוקו, פיתוחו וחיטובו. לסכום - השריר יתפתח בתרגיל הנ"ל, אך לא בצורה האופטימלית. מקווה שברור... בהצלחה.

23/05/2002 | 07:34 | מאת: ירון פישר

שכיבות שמיכה אני לא יודע, אבל לעומת זאת שכיבות סמיכה הן תרגיל מורכב לפלג הגוף העליון, המערב גם את שריר הכתף על כל האספקטים שלו. רמת המעורבות תלויה כמובן בזוית בין הזרוע והגוף במישור הסגיטלי ובמישור הטראנסוורסאלי*. האספקט האנטריורי (קדמי) הוא העסוק ביותר בתרגיל. אם זה תרגיל יעיל לחיזוק מפרק הכתף? ובכן , זה תרגיל משלים. כדי לחזק את שריר הכתף על כל היבטיו צריך להוסיף תרגילי בידוד. מישור סגיטלי : קו דמיוני המחלק את הגוף לשני חצאים שווים - שמאל ימין הרמת הזרוע לפנים או לאחור מתבצעת במישור זה. מישור טרנסוורסאלי: קו דמיוני החותך את הגוף לפלח עליון ותחתון (באיזור האגן, נניח). הרחקת הזרועות לצדדים מתבעת במישור זה.

מנהלי פורום אימון, כושר גופני ותזונה