פריקת כתף ופעילות בחדר כושר

דיון מתוך פורום  אימון, כושר גופני ותזונה

20/05/2002 | 19:03 | מאת: ערן

שלום ! האם יש קשר בין עבודה בחדר כושר (משקולות וכו) לבין סיכון לפריקת כתף? חבר טוב שלי פרק כתף לפני חודש והוא ספורטאי ואני ממש חושש כרגע להמשיך בפעילות שלי בחדר הכושר. האם כדי למנוע פריקת כתף צריך להפסיק לעבוד במשקולות,להפסיק לבצע תרגילי כתפיים מסויימים (אני ממש לא רוצה שתקרה לי פריקת כתף מתי שהוא בעתיד...) אבקש את התייחסותך לתרגילים ספצייפים שאני מבצע: 1. שכיבות שמיכה 2.מתח 3. הנפת משקולות חופשיות קדימה ולצדדים (בעמידה) האם באחד מן התרגילים הללו יש סיכון (אפילו קטן) לפריקת כתף? כמו כן האם אופן ביצועם בדרך כזו או אחרת (מהר,לאט,הרבה חזרות..) מגדיל את הסיכון לפריקת כתף? -נקודה אחרונה,ברשותך - יש לי "קליקים" שמופיעים כשאר אני מניף את הכתפיים לצדדים. (ללא כאבים, רק "קליק"), האם זה אומר שאני עומד לפתח פריקת כתף. בתודה, ערן.

לקריאה נוספת והעמקה
21/05/2002 | 07:39 | מאת: ירון פישר

השיטה הטובה ביותר למנוע פריקת כתף היא לחזק את חגורת הכתפיים..... שכיבות סמיכה לא. מתח? אולי אם הירידה מהירה מאוד (מאוד), אבל אין סיבה לרדת מהר מאוד. הרמות ידיים לצדדים - יש סיכון מסויים אם לא מבצעים נכון. טיפ - במקום הרמות לצדדים תעבוד ברכינה לפנים עם קרוס כייבל, או תחתור בעמידה עם אחיזה צרה לסנטר. בעיקרון, כדי למנוע סכנת פריקה המרפק צריך להוביל את התנועה כלפי מעלה ולהיות לפני הגוף - לא בקו אחד איתו ולא מאחוריו .

22/05/2002 | 14:08 | מאת: יפעת

יתכן ואותם קליקים שאתה שומע בכתף הם "צביטה" של הגידים שם. אם זה כך, זה אכן עלול לגרום עם הזמן לדלקת במקום ולכאבים, אך לא לפריקת כתף. כדי להמנע אתה צריך לאמץ לך תרגילים אחרים. תזהר מהזווית הזו. שוב, צביטה בכתף זו פציעה שלא מרגישים בהתחלה ועם הזמן היא הולכת ומחמירה.

מנהלי פורום אימון, כושר גופני ותזונה