סקווטים

דיון מתוך פורום  אימון, כושר גופני ותזונה

30/04/2002 | 17:30 | מאת: אפרת

שלום ירון, כאן יפעת שלעולם לא תעבור את מבחני הסקווטים... כל פעם שאני באה להתאמן יש מישהו אחר שמדריך במקום וכל אחד אומר לי משהו אחר. פעם להוציא את הישבן ופעם להכניס, פעם לעשות 10 חזרות ופעם לעשות 12, פעם עם מוט 8 קילו ופעם עם מוט 15. אני כלל לא מרגישה שאני משתפרת, וגרוע מזה- עצם התנועה עצמה קשה עבורי נורא (קשה לי לרדת עד למטה בלי להרים עקבים). אם נעזוב את העובדה שאני פשוט שונאת את זה, בפעם האחרונה הייתי כל כך חלשה שהרמתי באמת רק מוט 8 קילו כל האימון ובסט הרביעי אפילו לא הצלחתי לסיים 4 חזרות. אני פוחדת שהברכיים שלי ישבקו חיים וגם אני בטרם אצליח לבצע את התרגיל הזה כראוי:( אפשר עידוד??? (או פטור מקומבן...)

01/05/2002 | 09:20 | מאת: ירון פישר

נו מה יהיה? תאמצי לך גורו אחד וזהו. אי אפשר לשאול כל 5 דקות מישהו אחר. ופטורים לא יהיו! את הולכת להיות מאמן כושר, ואם לא תדעי לרדת לסקוואט ולהדריך אחרים, את תיראי כמו הבדיחות שעובדות אצלך בחדכ"ש. אז ככה, אם העקב מתרומם סימן שאת לא מוציאה את האגן מספיק ונשענת על רצועות הברכיים. בואי נעבוד קודם על טכניקה, בלי משקל על הכתפיים. הניחי ספסל נמוך מאחורי ישבנך הענוג - 30 - 40 ס"מ ממנו. עמדי בפיסוק בינוני, נסי להתישב על הספסל בלי עזרת ידים - לא ליפול על הספסל ! לרדת לאט ומבוקר. יש? עכשיו הסתכלי על הברכים, הן מסתירות את קצות אצבעות הרגלים? זו התחלה לא רעה.כעת רדי לכריעה, ועלי בחזרה בלי להתישב - רק לגעת עם הישבן בספסל - עשי זאת למקסימום חזרות שאת יכולה 3 סטים (דקה הפסקה בין הסטים). עכשיו תגידי לי מה קורה. מה מוט 15, מה מוט 8 ? מה זה זה? אמרתי "משקל המגביל אותך ל8 חזרות, מצידי זה יכול להיות פרפר על כל כתף ! אז מה פתאום את עושה סטים עם משקל שמגביל אותך ל 4 חזרות? מאיפה זה הגיע? אין משמעת.

01/05/2002 | 15:53 | מאת: אפרת

אתמול שוב עשיתי סקווט (לפני שקיבלתי את ההודעה שלך) והיה לי עוד יותר קשה ממקודם. היה מדריך שלא ראיתי מזמן מזמן והוא סתר לי שוב את כל מה שאמרו לי. דווקא הוא אמר בדיוק מה שאתה אומר לגבי הוצאת ישבן וכמעט ישיבה על כסא. הוא היה המום מהעובדה שהרגליים שלי כל כך חלשות (הן לא נראות כל כך חלשות...). זהו, אני מתחילה לעבוד יותר ברצינות ולתרגל גם בלי משקל . אגב, אתמול הייתי ממש על סף יאוש כבר. עמדתי שם בחדר המשקולות ואיזו בחורה דקיקה הניפה עשרות קילוגרמים באויר ולידה בחורה שמנה כמו שלא ידעתי שאפשר להיות הניפה גם היא עשרות קילוגרמים באוויר ורק אני עמדתי עם מוט של שמונה קילו ולא הצלחתי לקום... זה ממש מייאש. אבל ממש. אני שונאת את זה.

מנהלי פורום אימון, כושר גופני ותזונה