סקווט למבחן

דיון מתוך פורום  אימון, כושר גופני ותזונה

23/04/2002 | 12:23 | מאת: אפרת

שלום, יש לי בסוף יוני מבחן בקורס מדריכי חדר כושר ואני אמורה לעשות שם סקווט עם 35 קילוגרמים ולחיצת חזה עם 32.5 קילוגרמים. רק בשביל המבחן התחלתי להתאמן על זה אבל בינתיים אני כ"כ חלשה שקשה לי לעשות סטים אפילו רק עם מוט 15 קילו!!! האם יש לי סיכוי להתחזק עד אז? אילו תרגילים נוספים כדאי לי לעשות כדי להיות מוכנה בזמן? כמה רווח כדאי לי בין אימוניי הסקווט ולחיצת החזה והאם מותר לי בלי קשר להתאמן במכשירי הכח האחרים בחדר הכושר לפי התכנית הרגילה שלי? שאלה נוספת- אני בגובה 1.68 ובמשקל של 64 קילוגרמים. יש לי 32% שומן בגוף למרות האימונים. זה נראה נורא מוזר כי אני בכלל לא שמנה ואני בכושר (אני עושה פעילות אירובית מינימום שלוש פעמים בשבוע בנוסף לאימוני כח). המדידות מדוייקות (נעשו מספר פעמים פעם בצבת ופעמים אחרות במכשיר חשמלי). איך זה יכול להיות ואיך אני יורדת לנורמה בלי להיות שחיפית מדי? תודה.

23/04/2002 | 14:39 | מאת: ירון פישר

היכן את לומדת? יש לנו 8 שבועות, המממ, אפשר אבל צריך לעבוד קשה. קודם כל כמה חזרות את צריכה לעשות עם המשקל הזה במבחן? לפי מספר החזרות הדרוש נתכנן סייקל. כדי להיות מוכנה בזמן אנחנו עושים רק סקוואט וקצת לג פרס ודד ליפט ולא שומדבר אחר (לרגלים, לרגלים - כל השאר תמשיכי כרגיל). עכשיו לענין השומן - יש 2 אפשרויות: או שהמדידות לא טובות, או שההערכה הסובייקטיבית שלך לא נכונה. בשתי שיטות המדידה שציינת מדידת אחוז השומן מתבצעת בעקיפין, ולצורך המדידה משתמשים בהנחות שלא מתאימות לכל האוכלוסיה אלא לרובה . המצבט מניח שיש יחס ישר בין כמות השומן התת עורי בגופך ובין כמות השומן בשכבות עמוקות יותר. ביו אימפנדנס ("משקל" חשמלי) מניח שהצפיפות בגופך היא איקס (לא זוכר את הערך). בשתי השיטות אחוז הטעות הוא בתחום של +\- 5 % !!! יחד עם זאת, אם שתי שיטות שונות נותנות תוצאות זהות, אז כנראה שההערכה הסובייקטיבית שלך לא טובה.

23/04/2002 | 16:56 | מאת: אפרת

ירון, אני צריכה במבחן לעשות סט אחד של 10 חזרות גם בלחיצת חזה וגם בסקווט. אני לומדת בשלוחה של וינגייט בת"א. בקשר לאחוזיי השומן- כבר לא מדובר פה בהערכה סובייקטיבית- איש לא מאמין לי שיש לי כ"כ הרבה אחוזיי שומן... אבל עזוב, כרגע מה שחשוב זה לעבור את המבחן הזה. תודה.

מנהלי פורום אימון, כושר גופני ותזונה