קצב פעימות הלב באימון

דיון מתוך פורום  אימון, כושר גופני ותזונה

15/04/2002 | 16:44 | מאת: יורם

אני בן 58 מקיים שגרת אימונים של כ- 10 ק"מ שחיה בשבוע מהם כ - 6 באימון מסודר של קבוצה מאורגנת עם מאמן שחיה, ועוד פעם אחת אימון של שעה לחיזוק שרירים רלוונטיים לשחיה כ - שעה. את האימונים המסודרים (לפני כן שחיתי את אותו מרחק אבל במנות יומיות קבועות) התחלתי לאחר בדיקות במרפאת ספורט מקצועית של אחת מקופות החולים. שם נאמר ע"י הרופא שאין לי מגבלות למספר הפעימות של הלב בדקה. במשך האימון אני מגיע לפרקי זמן קצובים במספר תרגילים לדופק של כ- 180 פעימות בדקה ולעיתים (בספרינטים) למשך כ - 30 שניות אף אולי יותר. שאלות: א. האם עלי להגביל עצמי בגלל הגיל? ב. אם כן? לאיזה קצב ולאילו פרקי זמן? ג. מה הנוסחה המדויקת לחישוב?

לקריאה נוספת והעמקה
15/04/2002 | 17:17 | מאת: אמנון עמית

יורם כתב/ה: > > אני בן 58 מקיים שגרת אימונים של כ- 10 ק"מ שחיה בשבוע מהם כ - 6 > באימון מסודר של קבוצה מאורגנת עם מאמן שחיה, ועוד פעם אחת אימון > של שעה לחיזוק שרירים רלוונטיים לשחיה כ - שעה. > את האימונים המסודרים (לפני כן שחיתי את אותו מרחק אבל במנות > יומיות קבועות) התחלתי לאחר בדיקות במרפאת ספורט מקצועית של אחת > מקופות החולים. שם נאמר ע"י הרופא שאין לי מגבלות למספר הפעימות > של הלב בדקה. > במשך האימון אני מגיע לפרקי זמן קצובים במספר תרגילים לדופק של כ- > 180 פעימות בדקה ולעיתים (בספרינטים) למשך כ - 30 שניות אף אולי > יותר. > שאלות: > א. האם עלי להגביל עצמי בגלל הגיל? > ב. אם כן? לאיזה קצב ולאילו פרקי זמן? > ג. מה הנוסחה המדויקת לחישוב?

16/04/2002 | 10:34 | מאת: ירון פישר

לפי הנתונים שאתה מציין אין שום נוסחה שתופסת לגביך. תשתמש בסקאלת RPE שהיא סקאלה סובייקטיבית (אני חייב תיאור שלה לנתן אבל אני לא זוכר לבדוק במקורות והוא לא מזכיר לי). מכל מקום הדרגה הגבוהה ביותר בסקאלה היא "מאמץ מפרך ביותר" בתרגום צולע מאנגלית, ולא הייתי ממליץ לך לבלות בתחום הזה יותר מאינטרוולים בודדים וקצרים (מה שאתה עושה ממילא). לפי נוסחת קרבונן דופק 180 זה יותר מהדופק המקסימלי אליו מסוגל להגיע הלב שלך.... לא דופק אימוני - דופק מ ק ס י מ ל י.

מנהלי פורום אימון, כושר גופני ותזונה