הבדלים באימון ארובי בחוץ לעומת חדר כושר

דיון מתוך פורום  אימון, כושר גופני ותזונה

11/03/2024 | 09:22 | מאת: מוש

הי אורי, שמתי לב שאם אני רצה 15 ק"מ בחדר הכושר, זה הרבה יותר קל לי לעומת אם אני רצה את אותו מרחק בשטח. חשבתי שאולי זה עניין של שיפוע, אבל גם כשאני רצה בשיפוע יחסית חד (חצי מהמקסימום, לאורך כל הריצה), עדיין קל לי יותר, ואני גם מסיימת את הריצה מהר יותר. יש לך הסבר לזה? בהנתן המצב, כדאי בחדר הכושר לעשות ריצה ארוכה יותר כדי להגיע לאותו אפקט אימון? תודה לך :)

מוש שלום, ישנם הבדלים בין ריצה על הליכון לריצה בחוץ: 1. על ההליכון המסילה " מושכת" את רגלך לאחור בעוד שבריצה בחוץ את דוחפת את גופך קדימה. 2. בחוץ הקרקע אינה ישרה ( אלא אם רצים על כביש) מה שמאתגר יותר את היציבות. 3. לא תמיד ניתן להקביל את המספרים של ההליכון (מהירות 15 קמ"ש מול כמה בחוץ? ) מול הריצה בחוץ . 4. בחוץ יש ירידות- נכון שבירידה קל יותר אך יש עבודת שרירים מעט שונה . .צבר כל ההבדלים הללו בתוספת ההרגל ( אם מרבית הריצות שלך בחוץ, זה ההרגל) יכול להסביר את תחושתך.

12/03/2024 | 09:40 | מאת: מוש

תודה. די ענית לי על השאלה כי אני באמת רצה ביער או שבשטח לא סלול. נראה שכדאי להוסיף עוד ק"מ כשאני בחדר הכושר. רק להבהיר, זה 15 ק"מ לא קמ"ש. לא מודדת מהירות ריצה בחוץ, וזה די משתנה בין הימים והשעות - בבוקר אני בדרך כלל איטית יותר.

מוש שלום, ה 15 הובא כדוגמה. לדעתי עדיף להשתמש בהליכון לשיפור מהירות ולא מרחק, מסיבה הפשוטה שהוא "חלק" יותר ללא מהמורות מה שמאפשר בבטחה הגברת מהירות. בכך תצליחי גם להיחשף, מההיבט התנועתי למהירויות גבהות יותר וגם העלאת העצימות. גם העלאת מרחק בסדר אך לדעתי יתרון הכלי הזה - הליכון- דווקא יכול להיות עבורך ( נמצאת כבר בתוך אימוני ריצה) בחשיפה למהירות. בהצלחה אורי

מנהלי פורום אימון, כושר גופני ותזונה