מכשיר חתירה להעלאת מסה

דיון מתוך פורום  אימון, כושר גופני ותזונה

05/10/2022 | 23:14 | מאת: אסף

שלום, בן 30 גובה 185 משקל 66+-,די רזה.. בעבר הרחוק היה לי מולטי טריינר ועם אימון יומי קצר וקבוע שקלתי סביב 72. היום לצערי לא עושה כמעט ספורט ורוצה לחזור אך כרגע אין לי מקום למולטי טריינר ואני מעדיף אימון ביתי. חשבתי על מכשיר חתירה מתקפל שמצד אחד הוא אימון אירובי אך מצד שני עובד על המון קבוצות שרירים. שאלתי היא האם ניתן להעלות מסת שריר בעבודה עם מכשיר חתירה ואם כן האם יש דרך מסוימת שיותר כדאי לעבוד איתו למטרה זו (למשל לכוון אותו להתנגדות יחסית גבוהה ולעבוד בסטים במקום לחתור ברצף דקות ארוכות)? אציין שהמטרה היא לא "להתנפח" אלא באמת להוסיף 4-5 ק"ג ולהרגיש קצת פחות "עור ועצם". חושב שהצד האירובי במכשיר גם יעשה לי טוב, בין השאר באמצעות פתיחת התיאבון, וכך גם מהצד של התזונה אולי אעלה קצת במשקל (כמובן אם לא אגזים עם משך כל אימון). תודה רבה מראש ושנה טובה!

יוסף שלום, בגדול , בכדי להעלות מסת שריר יש להתייחס ל 3 פקמטרים עיקריים: 1. תזונה,- במאזן קלורי חיובי בהתייחסות לכמות מתאימה של חלבונים. 2. אימוני כוח- בדגש על הגעה לאזור הכשל. 3. מנוחות תואמות בין אימונים. לשאלתך - אימון חתירה נחשב חאימון אירובי. היכולת להעלות מסת שריר בפעילות אירובית היא שולית. זה לא שזה לא קורה אבל גם אם כן, זה לא מאד משמעותי. בהנחה שאין לך כרגע ציוד ממליץ לשלב אימוני כוח " פשוטים" כגון סקווט/ שכיבות סמיכה / מתח ( בעזרת גומייה במידת הצורך). וכפי שצוין חשוב להדיע לאזור הכשל. בהצלחה אורי

07/10/2022 | 12:05 | מאת: אסף

תודה רבה על המענה המהיר! ברשותך שאלת המשך. אני עושה רגע צעד אחורה, במידה ואני עם BMI תקין אך על הצד הנמוך האם יש עניין מבחינה בריאותית להעלות מסת שריר(מעבר לענייני אסתטיקה)? או שזה בסדר גמור וכדאי להכניס לחיים איזה סוג כושר שיעשה לי טוב? מבחינת תזונה אני אוכל סה"כ די בריא, אבל מעט. אגב, במכשיר חתירה אם מכוונים לרמת התנגדות גבוהה, לא ניתן לייצר תרגיל כוח ולעשות סטים בדומה למכשירים אחרים? שוב תודה וסוף שבוע נעים!

מנהלי פורום אימון, כושר גופני ותזונה