תינוק בן 4 חודשים לא יורד מהידיים

דיון מתוך פורום  ייעוץ שינה לתינוקות

25/04/2020 | 21:53 | מאת: לי

תודה לך על המענה לשאלה קודמת. יש לי עוד שאלה ברשותך. בן שלנו מאוד אוהב ידיים. זה הגיע למצב כזה שהוא לא מוכן לשכב במיטה עם צעצועים לבד ולא על הרצפה באוניברסיטה , גם כאשר יוצאים לטייל בעגלה הוא התחיל לקמר את הגב (סימן שמבקש ידיים). ברגע שמרימים אותו על הידיים הוא מפסיק לצרוח ונרגע. איך שמניחים אותו, ישר צעקות או אחרי חמש דקות. איך אפשר לעודד בו עצמאות? אני רוצה שיתחיל להתהפך (אנחנו עושים תרגילי יוגה) אבל כשהוא רוב הזמן על הידיים הוא בעצם לא לומד לזוז. האם להניח לו לצרוח עד שירגע זה בסדר? זה מאוד קשה לנו, אינסטינקט ראשוני זה ישר לקחת על הידיים ולהרגיע אבל אני לא בטוחה עד כמה זה לטובתו. שלא לדבר על זה שלא נשאר זמן לכלום (לבשל, לאכול, לנקות וכד'), הכל תסתובב סביב התינוק. ואיך יודעים איפה עובר הגבול בין יותר מדי ידיים לבין מה שהתינוק זקוק לו באמת? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

האם בוכה גם כאשר ערני ואת רוצה "לשחק" איתו על המזרן פעילות כשאת ביחד איתו על הרצפה? במקרה כזה שלא מעוניין בשכיבה בכלל ובשום שלב דבר ראשון ממליצה להתייעץ עם רופא כדי לוודא שאין משהוא אחר שמפריע לו, אם כשאת איתו כן מוכן לשכב ולשחק ורגוע אז המלצתי היא קודם באמת להיות איתו ולגרות אותו עם הצעצועים וכו'. אם בוכה אפשר לנסות את דקת ההמתנה, זאת אומרת שמרגע שמתחיל לבכות את מודדת דקה אחת (על השעון) ברגע שמפסיק לבכות מיידית השעון מתאפס, ברגע שבוכה דקה אחת ברציפות אפשר להרים אותו ולהרגיעו מיד כשנרגע להשכיבו חזרה וחוזר חלילה, אם אין לו בעיה רפואית שמפריעה לו הדקה זמן שאת נותנת לו להתמודד עוזרת לו גם לנסות להרגיע את עצמו וגם לראות שהשד לא נורא כשהוא לא על הידיים ושהוא עדיין בטוח. זו דרך טובה לתת לו ללמוד להרגע גם בלילה ולא לקפוץ מיד עם הבכי הראשון.

28/04/2020 | 16:05 | מאת: לי

כאשר אני איתו משחקת הוא לא בוכה. כאשר צריך לישון צהריים הוא התרגל להירדם רק על הידיים (ככה אבא שלו הרגיל אותו)+ טיולים עם מנשא בחוץ כנראה גם תרמו להרגל הזה. הוא צורח ומגיע להיסטריה עד שלא לוקחים אותו על הידיים. על הידיים מיד נרגע. אני מיד מניחה אותו במיטה והוא שוב מתחיל בצרחות. "טקס שינה" הזה לוקח כל פעם חצי שעה. צורח, מרימה על הידיים, מניחה, צורח ושוב אותו מעגל. עד שהוא נרדם. נקרע לי הלב, הוא נראה כל כך מסכן כאשר נכנס להיסטריה. לא יודעת איך להרגיל אותו לעצמאות. בלילה הוא נרדם בלי בעיה (אחרי הנקה. בצהריים אני לא מניקה לפני שינה אלא רק אחרי שמתעורר). העניין של לתת לו דקה לצרוח לא עוזר. הוא נכנס ללופ של היסטריה.

את יכולה להשאר לשבת לידו ללטף אותו, נסי לזהות את חלונות השינה שלו, כאשר "נופלים" בדיוק על החלון שינה תינוק נרדם מהר ויחסך או יצטמצם זמן הבכי

28/04/2020 | 22:25 | מאת: לי

יושבת לידו ומלטפת. שרה לו שיר מרגיע (בלילה זה עוזר). הצלחתי לזהות חלונות שינה, גבות שלו נהיות אדומות אבל כלום לא עוזר. הוא רוצה ידיים וזהו. כשאני מרימה אותו הוא ממש נצמד אלי. אני לוחשת לו דברים מרגיעים, עושה ששש, זזה מצד לצד ורק אז הוא סוגר עיניים. קראתי על שיטה "5 דקות". לתת לו לצעוק 5 דקות ואז לגשת ולהרגיע. ושוב עד שהוא נרדם. אבל הבנתי שיש התנגדות לשיטה כי זה יכול לפגוע בהתפתחות הרגשית של התינוק.

זו הסיבה שאני משתמשת בשיטה של דקה אחת בכי ואז להרגיע, כולל נוכחות שלך בחדר ללטף ללחוש ששש וכו' כמו שאת עושה, כשמתחיל לבכות להתרחק אבל לא לצאת מהחדר ולא ליצור קשר עיין, למדוד דקה על השעון, אם מפסיק לבכות הדקה מתאפסת, ואת יכולה להמשיך ללטף+ששששש שוב בוכה, שוב להתרחק ככה יבין שאת מה שהוא רוצה ממך שזה ליטוף וכו' הוא מקבל כשהוא רגוע ולא כשבוכה.

מנהל פורום ייעוץ שינה לתינוקות