לא מצליח לחזור לישון

דיון מתוך פורום  ייעוץ שינה לתינוקות

15/06/2019 | 16:03 | מאת: אלונה

שלום רב, בני בן שבעה וחצי חודשים. היה מתעורר בלילה לשתי האכלות ובדרך כלל חוזר לישון עד 6 בבוקר. שעת ההשכבה שלו היא בין 6:30-7:00 בערב והוא יודע להרדם עצמאית. לאחרונה החלטתי לגמול אותו לפחות מהאכלה השנייה כי הרגשתי שהוא לא באמת רעב. העניין שעכשיו הוא מתעורר לקראת ארבע חמש בבוקר ולא מצליח לחזור לישון. אני מנסה בכל דרך להחזיר לשינה, החדר חשוך מאוד ואין לא גירויים בכלל, הוא מנסה לישון אבל כאילו לא מצליח. כמובן שזה משפיע אחר כך על היום כולו והוא הרבה יותר עייף. אני כבר ממש מותשת ולא יודעת מה לעשות. מה יקרה כשאנסה לגמול מהארוחה הראשונה?!

לקריאה נוספת והעמקה

לוקח מספר ימים כדי להטמיע שינוי עלייך להמשיך עם הגמילה של הארוחה השניה. לגבי ההתעוררות המוקדמת אפשר לנסות מנורת לילה עם טיימר. להסביר לו שהאור עדיין ישן ואפשר לקום כשהאור יתעורר. הטיימר מכוון לרבע שעה קדימה משעת ההתעוררות שלו וכל 3 ימים מזיזים קדימה בעוד 10 דק׳ עד שמגיעים לשעה הרצוייה. לא לגמול מהבקבוק הראשון בלילה עד שהגמילה הראשונה הוטמעה טוב. ולזכור לכשתתחילי את הגמילה השנייה גם כאן יהיו לך ימים קשים יותר עד להטמעת החדש. בהצלחה

18/06/2019 | 14:29 | מאת: אלונה

כמה ימים זה יכול לקחת? אני כבר שבוע ערה כל לילה בערך שעתיים עד שהוא חוזר לישון. זה לא שהוא מנסה להגיע לציצי כדי לינוק, הוא כאילו בכלל לא רוצה לאכול פשוט מתקשה לחזור לשינה. כמו שאמרתי, בתנומות היום ובהשכבה בלילה הוא יודע להרדם עצמאית כשאני לא בחדר אני פשוט לא מבינה למה הוא לא יודע לחזור לישון כם בארבע בבוקר?

תנסי לעזור לו עם מוצץ, חפץ מעבר, ומנורת לילה עם טיימר. וזה עדיין יכול לקחת קצת זמן ע"מ שיבין מה קורה.

מנהל פורום ייעוץ שינה לתינוקות