צריכה עזרה בדחיפות!!!

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

16/05/2001 | 23:46 | מאת: Doris

שלום, שמי דורית אני בחורה בת 31 נשואה מזה כשנה וחצי. לפני החתונה התגוררתי בארה"ב במשך כ-7 שנים. הורי גרושים, ובארה"ב הייתי בקשר עם אבי ואחי שהגיע בשלב מאוחר יותר והקים משפחה שם. הבעיה שהנני רוצה לתאר היא מעין " התמוטטות" של אחי. לפני מס' שבועות התקשרה גיסתי היסטרית ובוכייה כי בעלה (אחי) מתנהג באופן בלתי רגיל: הוא בפראנויות, מדמיין כי אנשים עוקבים אחריהם, אפילו דמיין את מותו של אבינו- עד כדי רצון לשבת שבעה עליו. ברצוני לציין כי בשנה האחרונה היו מס' תהפוכות בחייו כמו: אבינו חולה לב וממתין להשתלת לב, אחי נאלץ לסגור את העסק שהיה לו עקב קשיים כספיים, הוא עבר עם אשתו ושתי בנותיו להתגורר בעיר סמוכה, נולדה לו תינוקת שלישית במס' לפני מס' חודשים, ואני עצמי עזבתי את ארה"ב ועברתי לישראל. רציתי לשאול האם כל אלה הגורמים למעין התקפי החרדה שהוא מקבל (יש לציין כי הוא יודע היטב את זהותו ואת הסובבים אליו), הוא מתנהג כילד קטן . על-פי בקשות חוזרות ונשנות מצדו ומצד אשתו שאבוא ואהיה איתו, אני עומדת לטוס בימים הקרובים. רציתי לשאול מה יכולות להיות הסיבות למצבו? ומהם דרכי הטיפול? האם ישנו טיפול רפואי טבעי, שכן הוא אינו מבוטח רפואית בארץ, ואיני יודעת מהי המדיניות בארה"ב. בנוסף, רציתי לציין כי אצל אחותי אובחנה סכיזופרניה פרנואידית- אני לא בטוחה שאני משתמשת במושג הנכון, אבל היא גם כן מקבלת טיפול רפואי, ומנהל חיים רגילים למדיי. אנא, השתדל לענות במהרה, כי אני אמורה לטוס בהקדם האפשרי. תודה רבה ולילה טוב, דוריס.

לקריאה נוספת והעמקה
16/05/2001 | 23:55 | מאת: ד"ר אורן קפלן

דוריס שלום את מתארת סימפטומים שעלולים להצביע על מצב פרה-פסיכוטי או פסיכוטי. אינני יכול כמובן לומר מה בדיוק הבעיה, אבל חשוב להתאים טיפול בהקדם כדי למנוע החמרה במצב. פנו ללא דיחוי לייעוץ פסיכיאטרי. במקרה ואינכם יודעים לאן לפנות תוכלו למצוא באינטרנט כתובות מתאימות בארה"ב. בברכה ד"ר אורן קפלן

18/05/2001 | 16:23 | מאת: Doris

שלום לך ד"ר קפלן רציתי להודות לך על תגובתך המהירה כבר באותו ערב, פשוט עקב הלחץ לא הספקתי. אז אני מודה לך עכשיו. מאז כבר הספקתי למצוא מס' שמות של פסיכיאטרים ישראלים העובדים בארה"ב. אני טסה ביום שני הקרוב, ומקווה לטוב. בכל אופן, שוב רוב תודות לך, שיהיה לך סופשבוע טוב ושבת שלום. דוריס.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית