החלום של אליאן

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

08/05/2001 | 20:17 | מאת: רחל

הי! חשבתי קצת על החלום. החלום עוסק במעברים, בדומה לשנויים שאת עוברת עכשיו בחיים שלך. בחלום כולם מוצאים את מקומם בעקבות השנוי-החפצים בחדרים, חוץ ממך. שוב- בדומה למציאות- תקופה של מעבר היא תקופה של כבר לא כאן, עוד לא שם. החלום עוסק ביחס שלך לגבריות-נשיות. הגבריות מיוצגת על-ידי החפץ הנמכר בחנות, שצורתו פאלית אך גם נשית- מקור שנפער ובולע, ועל ידי אבא שלך. יחסך לגבריות דו-ערכי- מצד אחד את רוצה לרכוש את החפץ, מצד שני הוא יקר מדי וגם מסוכן.(קולות ירי) כשאת רוצה לוותר עליה, מישהו- אמא שלך- מכריח אותך לשמור עליה כי אין ברירה. סוף הסיפור מבטא בבהירות קונפליקט האדיפאלי:הרצון הסמוי של הילדה להתאחד עם אבא עומד בסתירה לחשש לאבד את אמא. בחלום שלך הקונפליקט נפתר על-ידי זה שאמא מוותרת על המקום שלה, וממש דוחפת אותך- את הילדה- למלא את מקומה. מה שמעורר חרדה הן משבירת הטאבו והן מאיבוד ההגנה של אמא- המקור שיורה? בהתאם לפרשנות של רוית, אפשר גם לראות אותך בתפקיד האמא- מתלבטת אם הנסיגה שלך מתפקיד הרעיה לבעלך מהוה פתח לבת שלך להכנס לתפקיד הזה. אני חייבת לומר לך שאם הייתי המטפל שלך, הייתי מרוצה מאד. הייתי אומרת לך שאת עובדת מבחינה אינטרא-פסיכית באופן רציני ביותר. אבל אני לא........... :-)

08/05/2001 | 20:35 | מאת: אליאן

את לא המטפל שלי אבל את משהו מיוחד במינו !!! משהו נדיר ! ורגע, עוד לא סיימתי . מה זה בעיברית שאני עובדת מבחינה אינטרא-פסיכית באופן רציני ? בבקשה,הסבר... עוד היום. וספרי מה שלומך...

08/05/2001 | 20:41 | מאת: רחל

שלומי טוב.......... ומשתפר עוד יותר למקרא הודעותייך. זה אומר, בשפה של מטפלים, שאת לא רק מדברת על שנוי, אלא באמת מרגישה אותו, מתעמתת עם עצמך מול תחושות קשות כמו פחד, בושה, כעס, ועוד- ולא בורחת! אני משתאה על הכוח שלך. מחזיקה לך אצבעות שתמשיכי......... גיסתי ילדה בן, ואחי מתחתן בעוד יומיים. בואי נגיד שיש ימים יותר גרועים בחיים. :-) מה איתך?

08/05/2001 | 20:50 | מאת: אביב

היי אליאן, ביקשת תגובה על החלום, חיפשתי חיפשתי ולא מצאתי, נראה לי ששלחת אותו לרחל במייל פרטי, ורק חשבת ששמת אותו בפורום, איך אגיב על מה שאיני יכולה לקרוא ? :-) אם הוא פה בפורום תגידי לי רק איפוא ואני אשמח לקרוא, אוהבת את החלומות שלך עד מאוד. הכל בסדר איתי עכשיו, אני מבינה את החשש שלך ממה שהיה כאן בבוקר, הפחדים שלך הם גם הפחדים שלי, הפחדתי את עצמי לרגע, אבל הכל הסתדר, אני והמטפלת שלי נטפל בי בצורה הטובה ביותר שאפשר :-) מחכה לך, לסיגרית החלומות שלנו, ולחלום... אביב.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית