לרוית- קוקו, עוד חלום!!!! מוזר ביותר

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

07/05/2001 | 14:17 | מאת: אליאן

לרוית, זה חלום שחלמתי אתמול ומשום מה חלמתי על רחל שאותה אני לא מכירה כלל חוץ מאשר מכאן . החלום לא מתחבר לי עם שום דבר, אולי תוכלי להאיר אותו... במקור הוא נכתב לרחל. חלמתי עליך חלום מוזר ביותר... שכתבת לי איזו הודעה בפורום וקיבלתי מידע על הכתובת שלך... נסעתי אליך והסתבר שאת גרה לא רחוק ממני.. גרת בבית קרקע והחלטתי ללכת מבלי שתדעי ולראות מי את. עמדתי במרחק מסויים וראיתי אישה עם עיניים כחולות,יפה, שיער שחור עד הכתפיים בתספורת קארה... את עמדת ושתפת כלים... בבית הסתובב גבר נוסף ואתם עמדתם לצאת לאסיפת הורים... עקבתי אחריכם לאסיפה ופתאום התברר שאת בעצם גבר שמחופש לאישה ואני אמרתי לעצמי אה, זו ששטפה כלים, רחל,היא בעצם גבר וזה מה שהיא ניסתה להסתיר בפורום. פתאום החלום קפץ לזה שהבן שלי הקטן התעורר בבוקר וכולו פצעים אדומים. לקחתי אותו לרופא והוא אמר לי שזו יכולה להיות רק אדמת כי אבעבועות רוח כבר היה לו. ניסיתי להתקרב לרופא ולגעת בו אבל הוא התחמק. ונתן לי רק משחה להרגיע את הגירוד והכאב. זהו עד כאן

לקריאה נוספת והעמקה
07/05/2001 | 15:14 | מאת: אביב

היי אליאן, יש לי רעיון, אבל קחי אותו בערבון מוגבל, כי זה סתם משהוא שעלה לי מכלום. אז ככה - תחילת החלום זו הפנטזיה שלך על החיים של רחל, כביכול, אבל בעצם שלך, אלה החיים שהיית רוצה שיהיו לך, לגור בבית קרקע, אישה יפה מטופחת, שיער קארה מסודר, שעומדת ושוטפת כלים, חיה עם גבר בשתוף בחייהם, ביחד הם מגדלים את הילדים וביחד הם הולכים לאסיפת הורים. אבל אז האשה הזו הופכת לגבר, ובעצם האשליה מתנפצת, את יודעת שזו רק פנטזיה, שהאשה הזו לא קיימת, שאלה החיים שאולי את רוצה, אבל שלא קיימים כרגע במציאות. את גם יודעת שזה מה שהאישה ניסתה להסתיר בפורום, ואני מקווה שאני לא עוברת כאן קו אדום, אבל גם את כתבת כאן בפורום בשני שמות נפרדים כמדומני, בהתחלה, ואפילו התבלבלת בינהם כמה פעמים באותו העץ. בהתחלה ניסית לדבר על האשליה וליצור אותה גם כאן, להסתיר, להחביא את המצב האמיתי, ורק אחר כך כשלא יכולת יותר הדברים נחשפו, וגם אז רק למי שיכול היה לקרוא בין השורות, ולראות את הבלבול. אז שוב רחל היא בעצם את, כשיש דברים שניסית להסתיר גם בפורום, כאילו הם לא חלק ממך, מאליאן, אלא קרו לאישה אחרת, עם שם בדוי אחר. ואז הילד, שוב המציאות והוא חולה, יש לו פצעים, ולפי דעתי הילד הזה הוא את, וזה משהוא שלמדתי מהמטפלת שלי, כי גם לי היו המון חלומות על ילדים, והפרשנות אומרת שהילדים בחלומות הם הילדים הקטנים שבתוכנו, בעצם אנו. אז אם הולכים אם זה הלאה - את פצועה, את יודעת שהפצעים לא רק חיצוניים, את מנסה להתקרב ולגעת ולרפא את הפצעים הפנימיים, אבל משהוא מפריע לך, הרופא שאולי הוא המטפל שלך, שאמר לך לדחות את כל התהליך בינתיים, עד שהילד יצא לפנימיה, ונותן לך בינתיים משחות להרגעה, או אולי בעצם כדורים להרגעה. מקווה שלא נסחפתי והגזמתי, ואם כן סליחה מראש, אביב.

07/05/2001 | 20:47 | מאת: רוית ניסן

היי אליאן. שמחתי לקרוא עוד חלום שלך. נהדר שאת זוכרת חלומות שלמים (הלוואי עלי...) קראתי את מה שאביב כתבה- מענין ביותר, ואני רואה כי המוטיבים הגשטלטיים מיושמים גם בדרך הסתכלותה על חלומות בכלל ועל זה בפרט. כל ההקדמה הזאת היא בכדי להתחיל להתרכז "ולהניע" את גלגלי המוח האיטיים. בקריאה הראשונה חשבתי כי זהו חלום על קשר אידיאלי- כזה שהיית רוצה שיהיה לך. קשר לא עם איזו דמות דמיונית- אלא מציאותי- עם בית, עם גינה, עם תיפקודים יומיומיים כמו רחיצת כלים ואסיפת הורים. קשר של שותפות שיגרתית ויומיומית. רחל אולי מייצגת עבורך קשר כזה- חברות נפש המשתלבת ביומיום במקביל להיותכן אמהות ונשים. ההכרות שהיא מצד אחד אינטימית ועמוקה- אינה מוחלטת. היא הרי מתקיימת פה באופן ווירטואלי. היא באמת יכולה להיות גבר, היא יכולה להיות כל דבר- כי הרי באינטרנט מתקיים מעין מרחב ביניים- בו הכל אפשרי. ואת כל כך רוצה להאמין, להתענג באמת על הקשר כפי שהוא, אך מקנן בך הספק ולצידו המשאלה לראות בעיניים ולקבל אישור. ואת עומדת מול המציאות המאשרת דווקא את הספק, את ההתחזות. ואז יש את הקפיצה לחלום אחר כאילו- העוסק אף הוא בקשר- אם- ילד, מטפל מטופל, ילד -בוגר, גבר- אישה. וגם כאן את נעה על שני המישורים: הפנטזיה מול המציאות. מנסה לגעת ברופא, לחצות את הקווים. רק שכאן הרופא שומר על הגבולות. מסתפק במשחה להרגעת הגירוד והכאב. וכן- כמו אביב אני חושבת שהילד הוא את. והפצעים על העור מסמלים את הפגיעה במעטפת החיצונית. הרי העור שלנו מגן עלינו מפני כל מיני סכנות, זיהומים. הוא כמו עטיפה- ואם הוא נפגע, פצוע- אנחנו חשופים... וזת אולי הדילמה המרכזית של החלום: אם אני אוהב, אתן אמון, אתקרב- אולי אני אפגע, נפשי תיפצע, יכאב ויגרד לי. זהו לבינתיים. כמובן שרחל היא סימבול- כמו כל מרכיב אחר בחלום, וכמובן שישנה סבירות גדולה לטעות בניתוח- כי הרי אנחנו במרחב הביניים... לילה טוב וחלומות פז. רוית.

07/05/2001 | 21:06 | מאת: רחל

לנסות........... למרות שהכי טוב היה לבקש ממך להעלות אסוציאציות חופשיות למילים גבר רופא פצעים אדומים ועוד. בחלום יש סודות שמתגלים, סוד זהותה של רחל, המראה, הג'נדר, הסוד שהיא מסתירה בפורום. סוד שמתגלה כמו פצעים אדומים על העור. סוד שפתרונו ניתן בדרך של אלימינציה- זה יכול להיות רק אדמת, כי אבעבועות רוח כבר היו לו. פתרון הסוד הוא בהתקרבות ובמגע, אבל כרגע אפשר רק משהו שטחי-כמו משחה. יש לי עוד אבל תגידי אם זה בכלל מתאים או שאני ממש ליד.

08/05/2001 | 07:33 | מאת: אליאן

קרה פעם שטעית ? אני בטוחה שלא. לפחות לא לגביי... אני מחכה להמשך... תודה ויום נעים שיהיה לך

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית