אליכם

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

05/05/2001 | 21:40 | מאת: המיואשת

שלום לכם זו לי הפעם הראשונה כאן. קראתי הודעות רבות שנכתבו כאן והתרשמתי מאוד מהתמיכה ומהאהדה שיש כאן. אספר מעט על עצמי: בת 30 נשואה+1 משקיעה את כל כולה לגידול ילדתה. בעלי עובד במשמרות כך שאינו נמצא הרבה בבית ונטל הבית נופל עליי. בזמן האחרון אני מרגישה כל כך מבוזבזת. בטיפול בילדה ממלא את כל יומי וזה סיפוק אדיר אבל כנראה שלא מספיק עבורי. למרות רצוני לעבוד יש לי קושי בזה שכן ברצוני להביא כעת ילד נוסף. דבר זה דורש ממני להשאר בבית בשל הצורך שלי בשמירת הריון. כך ששוב אני מוצאת עצמי בבית חסרת מעש. אני מרגישה שכולם סביבי מתקדמים ועושים עם עצמם משהו ורק אני במקום (למרות שאני בעצם עושה ילדים :-) ). אם זה בקריירה ואם מבחינה אישית, כלכלית (אנחנו גרים בבית כל כך קטן ואין באפשרותינו לרכוש דירה מרווחת יותר). זה די מייאש אולי אשמע מכם מה דעתם אשמח לקבל תגובות מהמיואשת

05/05/2001 | 23:08 | מאת: אני

לך. הכינוי שבחרת לעצמך מעיד כנראה על המצב שבו את נמצאת. נדמה שאת מעט אמביוולנטית ומתלבטת- מצד אחד רוצה להשקיע בבית ובמשפחה ומצד שני צריכה גם להשקיע בעצמך. אני חושבת שזו דילמה שמלווה את חייהן של רב הנשים בעולם המודרני כיום, וזה ממש בסדר להרגיש ככה. אני מאמינה שבסופו של דבר לומדים למצוא את האיזון, לבחור את הבחירות ולהחליט על סדרי העדיפויות המתאימים לך. אבל הנקודה המרכזית היא שתצליחי לבחור את הבחירה ותהיי שלימה איתה. אם את מחליטה שכרגע את משקיעה בגידול הילדים אבל את מרגישה "מבוזבזת", כדבריך, לא ממומשת, במוקדם או במאוחר זה יתבטא. אם לא עכשיו אז בעוד כמה שנים הילדים ירגישו שאת לא מאושרת וזה ישפיע עליהם, וגרוע מכך - את תחושי פספוס. מצד שני, אם תחליטי להתרכז בקריירה וזה יבוא על חשבון הבית והמשפחה, גם אז לא תהיי שלימה עם עצמך עד הסוף. הפתרון, לדעתי, הוא קודם כל לקבל את העובדה שאנחנו רק בני אדם ואי אפשר להיות בעשרים מקומות בבת אחת ולהיות בסדר גם בבית וגם בעבודה. אני כן חושבת שכדאי לך להתחיל לחשוב על השתלבות בעבודה- אפילו לכמה שעות או במשרה חלקית, על מנת שיהיה משהו שימלא אותך, וייתכן וזה יעזור גם למצבכם הכלכלי ויאפשר לעבור לדירה גדולה יותר. ודבר נוסף וחשוב, דברי עם בעלך! ספרי לו על מחשבותיך, על מה שמציק לך. התייעצי איתו. אני בטוחה שזה יקל במעט. בהצלחה!

06/05/2001 | 09:40 | מאת: ורדה

לפני הרבה שנים אני הייתי במצב דומה לכן יש לי בשבילך עיצה. את חייבת למצא לך תעסוקה שניתנת לביצוע מהבית. כיוון שאני לא מכירה אותך ואינני יודעת מהן תחומי ההיתעניינות שלך או האם יש לך כשרונות בנושא כלשהוא, לא יכולה להציע לך רעיון מוגדר אבל תחשבי מה מהדברים שאת יודעת או אוהבת ניתן לתרגם לעבודה שמתבצעת מהבית, לפחות בתקופה שילדייך יגדלו קצת. בנוסף, יש אפשרות לקחת קורס כלשהוא בשעות הערב או בלימוד עצמי, אשר יכול גם לעזור , זה בתנאי שיש לך אפשרות כלכלית , או פשוא לקחת ספרים בנושא שאת מתעניינת וללמוד לבד. תחשבי על זה ובהצלחה.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית