הבת שירה בת 10
דיון מתוך פורום פסיכולוגיה קלינית
הבת שלי שירה בת 10 סובלת מיחס מנוכר בבית ספר לא כל כך אהובה בכיתה זה מה שהיא אומרת יש ילדה אחת קבועה בכיתה שתמיד בוחרים אותה לכל מינינ ועדות ואת הבת שלי תמיד לא בוחרים,גם הבת שלי מספרת שלא תמיד משחקים איתה ותמיד מישהי מהבות אומרת או הבנים לא לשחק איתה,מה שנקרא חרם קטן כזה או אחר אמרתי למורה מהחנכת כמה פעמים ודיברתי איתה והיא אמרה שהיא שוחחה עם הכיתה והעלתה את הבעיה, ודיברה איתם והיא עוקבת המצב קצת יותר טוב אבל לא ממש והבת שלי ממש מוטרדת מזה כל שני ומישי היא טוענת זו לא חברה שלי וזו לא חברה שלי,והלימודים שלה גם לא מי יודע מה,יושבים איתה בצהרון פרטני על שני מקצועות ושם היא שוחה במקצוע אחר שלא יושבים איתה היא כנראה לא ממש מעמיקה ומוטרדת, ומעבר לזה יש ילד בכיתה שכבר שנה רביעית עקב אחרי הבת שלי כל הזמן ולא מפסיק ללכת אחריה לאן שהיא הולכת אם זה לצהרום ואם זה לחוגים, ואם זה לקייטנה וכו', וגם מציק ומקלל פניתי לאמא כמה פעמים למחנכת ולכל הגורמים שרק אפשר הא קיבל אזהרות וקיבל הרחקה מהבת שלי וממשיך בשלו,והמורה צועקת עליו והאמא שלו מוערבת אבל לא עושה כלום המחנכת אומרת שהוא לא מקובל וכנראה מאד מאד אוהב את הבת שלי ולכן כל ההתנהגות הזו למרות שמראה סימנים שלא ממש בנות מעניניות אותו,פניתי גם למנהלת וכולם מכירים את הסיפור,בקיצור מה עלי עוד לעשות
שלום שולה, זו הרגשה לא נעימה להורה לראות שהילד או הילדה שלו אינם מקובלים. את אומרת שעשית ופנית למורה. זה חשוב ויש להמשיך ולשוחח אתה (וגם עם יועצת בית הספר). דבר נוסף - אפשר לחזק דברים בהם היא טובה ויכולים להעלות את בטחונה העצמי ואולי אף את הפופולריות שלה. לצורך זה חוגים יכולים לעזור. מנסיוני - רכיבה על סוסים ו/או אומנויות לחימה גם יעילים מאוד לשיפור הבטחון והמפגש עם הזולת וגם תורמים למקובלות ומוערכים על ידי הסביבה. בנוסף, אם הבעיה ממשיכה, אפשר לשקול גם פניה לאיש מקצוע שיוכל לסייע לבתך לזהות ולהשפיע במקומות בהם היא יכולה לעשות זאת, על מנת לשפר את מצבה החברתי. אודי