רטלין ובגרות
דיון מתוך פורום פסיכולוגיה קלינית
השאלה עוסקת ברטלין שניתן היום גם לילדים שמוחם בתהליכי בגרות. . .ונותנים להם רטלין על מנת שלא יפריעו בשיעור. רציתי לשאול האם לא יותר טוב במקום ניתנת רטלין, למין את הילדים לפי בגרותם הנפשית לכיתות. . . וכל 3 חודשים נניח לחזור על התהליך. . . ? אני חושב שכיתה בוגרת ללא הפרעות משמעת היתה מגיעה להישגים גבוהים במצטבר של 12 שנות לימוד. אני גם חושב שבמקום ליצר תחרות "מספרית" במבחנים בבית הספר. . . היה טוב יותר ביסודי, לעבוד איתם על בגרותם הנפשית. . . זו תחרות יותר מועילה . . . המצב הרגשי בהחלט יכול להפריע להתקדמות בבית הספר. מה דעתך , אשמח לשמוע:)
שלום רפי, אלו שני נושאים נפרדים: הקשב יכול להיות מושפע גם ממצב רגשי, זה נכון. אולם הפרעת קשב היא הפרעה נוירולוגית בבסיסה והטיפול היעיל ביותר לה הוא ריטלין. האינפלציה באבחנה ובשימוש בריטלין בעייתי גם בעיני. אתה מוזמן לעיין במאמר שלי בנושא: http://mutuality.co.il/images/adaptation%20or%20disorder.htm אודי
אני מתכוון לא רק למצב ההקשבה בלימודים בזמן הישיבה בכיתה. אלה גם שמעתי שנותנים רטלין משום שהוא גורם לילדים פחות להיות רעים אחד לשני. האם זו סיבה טובה לתת אותו? אישית אני חושב שטיפול טוב באנשים אגרסיבים ימנע צורך בטיפול תרופתי של ממש באנשים חרדתים. במילים אחרות אנשים אגרסיבים ולא נינוחים גורמים עוד יותר לחרדה חברתית והפיתרון טמון דוקא בטיפול בהם.