תביעת גירושין ומזונות- לטלי

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

28/04/2001 | 19:24 | מאת: אליאן

טלי, איפה הכי כדאי לתבוע מזונות ולהגיש בקשה לגירושין ? בבית דין רבני ? או בבית משפט לענייני משפחה ?

28/04/2001 | 20:57 | מאת: אורית ארנון

לדעתי זה תלוי אם בעלך גם רוצה בגירושין או לא. במידה והוא לא רוצה ותפני לבית הדין הרבני הם יאשימו אותך שאת לא רוצה שלום בית ויקראו לך "אשה סוררת". את תפסידי הכל. אם גם בעלך מעוניין ויש הסכמה הדדית, אז אין בעיה ולא משנה לאיפה פונים.

28/04/2001 | 21:13 | מאת: adi

אליאן, דבריה של אורית די נכונים. יחד עם זה הייתי מנסה לפני שאני מתחילה בתהליך, לפתוח בתהליך של ייעוץ זוגי. להתגרש תמיד אפשר, אבל, עדיף לעשות את זה כשמיצינו את כל האפשרויות. אפשרות נוספת היא לפנות להליך של גישור. עדי

28/04/2001 | 21:23 | מאת: רוז

מצטערת אורית, יש לך דעה קדומה על ביה"ד הרבני, מענין שאני דוקא שמעתי שהגברים "אוכלים אותה" בבית הדין הרבני, אבל כיון שיש לי קרוב משפחה שהוא דין בביה"ד הרבני, אני יכולה לומר לך כי לפי דבריו כל דבר נידון לגופו. (ואליאן, אם תרצי יעוץ פרוצדוראלי בנושא, אשמח לעזור) אישה סוררת,? אין דבר כזה, יש אישה מורדת, ומורדת זו אישה שלא מקימת יחסי אישות עם בעלה, אבל הוא צריך להוכיח שהוא עושה כל מה שצריך לעשות בעל. והוא צריך להוכיח שהיא מורדת, אם היא גרה איתו בבית, הוא לא יכול להוכיח את זה, יש עוד דברים שהיא יכולה לספר בבית הדין, כמו, אם יש אלימות בבית, אם הוא מכריח אותה לקים יחסי אישות בזמנים שההלכה אוסרת (הרבנים כאן מאוד מחמירים עם הבעל), אם יש לו יחסים עם נשים אחרות. בכל מקרה חיבים להגיע לביה"ד הרבני מתי שהוא , לחלק של הגט ההלכתי, כי אם לא יהיה לה גט הלכתי אורטודוכסי, היא לא תוכל להינשא שנית , וגםא אם היא תינשא רפורמית, ילדיה הבאים יהיו ממזרים, ותהיה להם בעיה מאוד חמורה. בענין מזונות, בביה"ד הרבני,מאוד דואגים לילדים, והם לא טפשים, הם מכירים את כל התיחמונים של הבעלים. ומה שהוא יכול לתחמן שם, הוא יכול לתחמן בבית משפט אזרחי. יש בעיה נוספת, והיא עורכי הדין , אלה גובים סכומי עתק, ולפעמים מורחים את הזמן כדי לגבות עוד ועוד כספים, רצוי אולי ללכת לטוען רבני טוב, או אפילו טוענת רבנית טובה, אלה ינחו אותה כמו שראוי. חשוב לחשוב על כל הפרטים, כדי להימנע מצרות ומהוצאות מיותרות.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית