אונס !

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

19/04/2001 | 08:07 | מאת: שרה

אני נשואה עם שני ילדים. מערכת היחסים ביני לבין בעלי דיי גרועה והוא לא מעוניין ללכת לטיפול. הוא מאד אלים מילולית (צועק ומקלל גם ליד הילדים). המין ביננו אינו מתקיים מרצוני ולעיתים דיי קרובות הוא מאיים ומכריח (לא פיזית) אותי לשכב איתו. לאחרונה (זה קרה פעמיים) ניצל את מצבי ועשה דברים בזמן שישנתי. זה נשמע אולי מוזר ומזעזע אך זה באמת קרה כך. מה זה מעיד על מצבי הנפשי שאני לא הרגשתי כשזה קרה ? בפעם הראשונה לפני כמה לילות בדיוק התעוררתי מסיוט על אונס והוא כבר בדיוק סיים לעשות את שלו. ואני קמתי והתחלתי לבכות והוא מיד התנצל והבטיח שזה לא יקרה. אך יומיים אחרי הוא עשה את אותו דבר אך אז כבר לא זכרתי כלום. אני יודעת בוודאות שזה קרה ואני לא מדמיינת כי היה משהו שכאשר שאלתי אותו "אתה שוב התעסקת איתי ?" הוא חייך. אנא, מחכה לתשובה.

לקריאה נוספת והעמקה
19/04/2001 | 09:22 | מאת: נירה

שלום שרה, לבי איתך. למה להשאר אתו ולהפוך את חייך וחיי ילדייך לסיוט? גם אלימות מילולית פוגעת והורסת. הילדים רואים ,קולטים ומבינים הכל. אם אין דרך לתיקון היחסים, מה הטעם?

19/04/2001 | 10:12 | מאת: טלי וינברגר

שרה שלום רב, את מתארת במכתבך מצב קשה ביותר, שמצידו האחר קיימת חוסר תקשורת משמעותית עם בן הזוג, ומצידו השני יש אלימות מילולית ופיזית, ניצול מיני ואונס. את מוסיפה ואומרת שבעלך גם אינו מוכן ללכת לטיפול. האם דיברת איתו אי פעם והעלת את רעיון להיפרד? מה דעתך הוא יחשוב על זה? האם הוא יבין למה? האם קיים בך פחד לדבר איתו על פרידה? האם את חוששת ממנו? ומה עם הילדים? האם גם הם חווים את האלימות באופן ישיר מהאב? שרה, את חייבת לעשות עם עצמך ועם הילדים משהו. בין אם לפנות ללשכת הרווחה, נעמ"ת או כל ארגון אחר שיעזור לעשות את השינוי שצריך. להישאר במצב הזה, זה הדבר הכי גרוע שאת יכולה לעשות, בעיקר לעצמך. כמה זמן תוכלי להמשיך לחיות כך? טלי פרידמן

19/04/2001 | 10:41 | מאת: שרה

תודה על ההתייחסות, כן, אני יודעת שאני צריכה לעשות משהו אבל אין לי הרבה כוחות והעיקר זה שאני חוששת להשאר לבד וגם יש את הבעיה הכלכלית. דברתי איתו הרבה על פרידה אבל הוא טוען שאני לא בסדר והוא לא רוצה להיפרד. האם אני חוששת ממנו ? כן ובעיקר אני שותקת כדי לא להיגרר למריבות ליד הילדים. אני חושבת שהוא מבין את זה ומנצל את החולשות שלי ! ואם אני אפנה לאן שהצעת לי, יגידו לי לעזוב אותו. ואז ? לאן אלך ? מה אני אסביר לילדים ? רוב האלימות שלו מופנית כלפי אם כי לפעמים הוא מדבר לא יפה גם לילדים. זו נראית לי דרך ללא מוצא !!!

20/04/2001 | 00:03 | מאת: ד"ר דרור גרין

שרה יקרה, הכותרת שלך מדברת בעד עצמה. אינני יודע את הפרטים, אבל הכותרת להודעה שלך משקפת את רגשותיך, הרי שאת זקוקה לעזרה מיידית. את שואלת אם זה מעיד על מצבך הנפשי. אין ספק. מי שנפגע מאונס או מאלימות נפגע לא רק בגופו, אלא בעיקר בנפשו. את שרויה כעת בחרדה מוצדקת, מפני האלימות הפיסית של בעלך. אם היית מתבוננת על כך מבחוץ, אין ספק שהיית ממהרת להימלט ממנו. אבל הלחצים שהוא מפעיל עליך מסיטים את החרדה למקום אחר, וכך את נאחזת בפחד להישאר לבד, בפחד שלא תצליחי להימלט ממנו, ובפחד מפני המצוקה הכלכלית. גם לפחדים אלו יש אחיזה במציאות, אך כעת הם משמשים כתחליף לפעולה מיידית. המצב שבו את נמצאת מאפיין את מצבן של נשים מוכות, שמתקשות להיחלץ מן המצוקה בה הן נמצאות. את יכולה, כמובן, להתלונן במשטרה ולבקש הגנה, אך זה יהיה רק סיוע חיצוני. כדי לקבל עזרה שתחזק אותך גם מבפנים, אני מציע שתפני לעובדת סוציאלית, או לפסיכולוגית, ותבקשי עזרה וליווי בתהליך הקשה שעליך לעבור. ואם תזדקקי לייעוץ נוסף, את יכולה לפנות אלי ישירות באמצעות אימייל. בברכה, דרור גרין

20/04/2001 | 10:53 | מאת: רוז

סליחה, הבעל לא מכה, הוא אלים מילולית, ויש הבדל בין מכות לאלימות מילולית, אילו היא עדין לא היתה נשואה בחיים לא הייתי ממליצה לה להתחתן איתו, אבל היא נשואה, ויש שם ילדים , והוא לא מכה, המצב קשה, אבל הוא לא מכה, בעל מכה זה דפוס בפני עצמו, ולו היה כזה הוא לא היה מחכה עד עכשיו, אני חושבת שטעות להמליץ על גירושין, צריך לנסות לשקם אותם, אלא אם אין ברירה אחרת.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית