עבור אורן קפלן

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

16/04/2001 | 20:40 | מאת: חיים

א.נ. הופנתי אליך מצוות פורום תזונה ודיאטה. בעייתי היא: יש לי ידידה טובה שעושה דיאטה חריפה כבר הרבה זמן. היא ירדה במשקל בצורה דרסטית ויש לזה השלכות פיזיות לא קלות. במקביל היא עוברת תקופה קשה במשפחה בגלל בעיות בריאות של אחת מבני המשפחה. היא טיפוס שלוקחת על עצמה הרבה כדי לעזור ובמקביל מזניחה את עצמה. נראה לי שהכל התערבב ומשפיע עליה פיזית ונפשית לא טוב, והיא נכנסת לאיזה שהוא סוג של דיכאון ועייפות. בנוסף אליי יש את החברה הטובה שלה שמנסה לדבר על ליבה אבל הם כבר בקושי מתקשרות. אולי אנחנו לא פונים אליה בצורה נכונה, למרות שבתת ההכרה היא יודעת שהיא זקוקה לעזרה. זו בעיה מאוד רגישה בגלל שהיא מכחישה הכל וטוענת שהכל בסדר ושהיא רק עייפה. איך פונים לחברה טובה ומסבירים לה שהיא חייבת עזרה בלי שתפגע ותכחיש ? אולי אני זקוק ליעוץ כיצד לדבר איתה, היא ידידה מאוד חשובה לי. הודה לך אם תוכל לעזור לי בהקדם.

16/04/2001 | 21:44 | מאת: חיים

חיים כתב/ה: > > א.נ. > הופנתי אליך מצוות פורום תזונה ודיאטה. > בעייתי היא: > יש לי ידידה טובה שעושה דיאטה חריפה כבר הרבה זמן. היא ירדה במשקל > בצורה דרסטית > ויש לזה השלכות פיזיות לא קלות. > במקביל היא עוברת תקופה קשה במשפחה בגלל בעיות בריאות של אחת מבני > המשפחה. > היא טיפוס שלוקחת על עצמה הרבה כדי לעזור ובמקביל מזניחה את עצמה. > נראה לי שהכל התערבב ומשפיע עליה פיזית ונפשית לא טוב, והיא נכנסת > לאיזה שהוא סוג של דיכאון ועייפות. > בנוסף אליי יש את החברה הטובה שלה שמנסה לדבר על ליבה אבל הם כבר > בקושי מתקשרות. > אולי אנחנו לא פונים אליה בצורה נכונה, למרות שבתת ההכרה היא > יודעת שהיא זקוקה לעזרה. > זו בעיה מאוד רגישה בגלל שהיא מכחישה הכל וטוענת שהכל בסדר ושהיא > רק עייפה. > איך פונים לחברה טובה ומסבירים לה שהיא חייבת עזרה בלי שתפגע > ותכחיש ? > אולי אני זקוק ליעוץ כיצד לדבר איתה, היא ידידה מאוד חשובה לי. > הודה לך אם תוכל לעזור לי בהקדם. הפנתי בעיה זו גם לאורן קפלן.

18/04/2001 | 19:32 | מאת: חיים

חיים כתב/ה: > > חיים כתב/ה: > > > > ג.נ. > > הופנתי אליך מצוות פורום תזונה ודיאטה. > > בעייתי היא: > > יש לי ידידה טובה שעושה דיאטה חריפה כבר הרבה זמן. היא ירדה > במשקל > > בצורה דרסטית > > ויש לזה השלכות פיזיות לא קלות. > > במקביל היא עוברת תקופה קשה במשפחה בגלל בעיות בריאות של אחת > מבני > > המשפחה. > > היא טיפוס שלוקחת על עצמה הרבה כדי לעזור ובמקביל מזניחה את > עצמה. > > נראה לי שהכל התערבב ומשפיע עליה פיזית ונפשית לא טוב, והיא > נכנסת > > לאיזה שהוא סוג של דיכאון ועייפות. > > בנוסף אליי יש את החברה הטובה שלה שמנסה לדבר על ליבה אבל הם כבר > > בקושי מתקשרות. > > אולי אנחנו לא פונים אליה בצורה נכונה, למרות שבתת ההכרה היא > > יודעת שהיא זקוקה לעזרה. > > זו בעיה מאוד רגישה בגלל שהיא מכחישה הכל וטוענת שהכל בסדר ושהיא > > רק עייפה. > > איך פונים לחברה טובה ומסבירים לה שהיא חייבת עזרה בלי שתפגע > > ותכחיש ? > > אולי אני זקוק ליעוץ כיצד לדבר איתה, היא ידידה מאוד חשובה לי. > > הודה לך אם תוכל לעזור לי בהקדם. הפנתי בעיה זו גם לאורן קפלן וד"ר פלד והם עדין לא הגיבו. > >

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית