האם הגיע הזמן לשים קץ לייסורים? לצוות הפורום

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

13/03/2001 | 14:11 | מאת: דור

שלום, רשמתי כאן אינספור פעמים וכל פעם אמרתי לעצמי שזו הפעם האחרונה...... יש לי מערכת יחסים (אם בכלל אפשר לקרוא לזה כך) מלאת סבל.מדובר בשני אנשים שרוצים להיות יחד, אך לא מתקשרים, כל ההתלהבות ושמחת החיים שצריכה להיות בקשר נמוגה. אני מטופלת אצל פסיכולוגית, אתמול התקשרתי אליה, רציתי לשמוע ממנה שהגיע הזמן לסיים את הקשר, תשובתה לשאלתי היתה: תלכי אחרי הלב.... בנוסף היא אמרה לי שהקשר תלוי אך ורק בי ואם ארצה להמשיך בו הוא יימשך. הלב רוצה, אבל כמה אפשר לסבול???? אני חסרת אונים, נמאס לי, מה עושים????? אך יודעים אם הגיע לסיים קשר למרות שעדיין אוהבים??? אני אובדת עצות, אנא עזרו לי. תודה, דור

13/03/2001 | 14:15 | מאת: רוז

לפעמים צריך לחתוך בבשר החי בשביל להבריא, מה שלא הולך, לא הולך.

13/03/2001 | 14:35 | מאת: שירי

דור היקרה! את ניצבת פה במצב ששרויות בו דילמות רבות. אבל.....הדבר היחידי שאת צריכה לחשוב עליו דווקא במצב מסובך זה הוא :האושר שלך. את צריכה לשבת עם עצמך ולשאול אותך:האם את מאושרת איתו? האם את מרגישה אושר שאת נמצאת במחציתו? אם התשובה לשאלות אלו היא:כן ,את צריכה למצוא דרך לדבר איתו ולהבהיר לו שאת סובלת בקשר הזה. אם התשובה לשאלות אלו היא:לא, אז את צריכה לצאת מהקשר הזה ולעשות בחיים רק מה שגורם לך אושר. "רק אושר אמיתי נותן לנו להרגיש חיים ". תאמצי את דרך החשיבה הזו ותראי שלכל הייסורים שלך יהיה קץ.

13/03/2001 | 14:46 | מאת: רחל (זאת שהיתה כאן קודם)

שלום דור. מתוך הדברים שכתבת, עולה צורך חזק לקבל תשובה ממישהו אחר. אם לא מהפסיכולוגית- אז מצוות הפורום. כאילו יש נכון או לא נכון, ועם קצת מאמץ תגיעי אל התשובה הנכונה. נראה לך הגיוני או אפשרי דבר כזה? אם תחליטי לחתוך את הקשר, יש לזה השלכות מסוג אחד. אם תחליטי לסיים- יהיו השלכות מסוג אחר. מי יכול לנבא בודאות מה יהיה בעתיד? מי מוכן לקחת אחריות על חייו של אדם אחר? בחיים של כולנו יש צמתים של קבלת החלטות, הכרוכות בכאב ובויתור. לפעמים בוחרים ומתחרטים. לפעמים חושבים-אולי אפשר היה לעשות אחרת. אף אחד לא יכול לקבל החלטה במקומך. מצד שני- אפשר להקשיב לך ולעשות ביחד איתך איזשהו תהליך של קבלת החלטה, שלוקח בחשבון את המרכיבים הרציונליים והרגשיים כאחד. מקום טוב לעשות את זה הוא אצל הפסיכולוגית שלך, שגם יכולה ללכת איתך צעד אחד הלאה, ולהתמודד עם תסריטים של "מה יהיה"... אפשר לעזור לך להתמודד עם רגשות קשים כמו בדידות, כאב-לב, אכזבה, דיכאון. פשוט להיות אוזן קשבת-פה בפורום או בכל מסגרת משתפת אחרת של אנשים שאיכפת להם. הדבר האחרון- שאולי היה צריך להיות ראשון, מחמת חשיבותו- את מתמודדת לבד עם מערכת של שניים. היכן בן הזוג שלך? מה עמדתו? בחינת נקודת ההתיחסות שלו למשבר יכולה להיות נקודה טובה בתוך מערכת השיקולים שלך. בהצלחה.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית