לגבי סינטולוגיה

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

11/03/2001 | 03:02 | מאת: לירון

אלדד וחברי הפורום שלום. נכון אני סינטולוג. הדבר אינו קשור לדיון בכלל. אתה טוען שסינטולוגיה זו כת וזה מראה על בורותך. 1. אינך יודע את הגדרת המילה כת אחרת היית מבין למה סינטולוגיה אינה כת. 2. וגם נזכיר שלאורך ההיסטוריה כפי שאנו יודעים כל דת בימינו התחילה כ"כת" מתישהו ואף נרדפה ע"י הרוב. כך עם היהדות, כך עם הנצרות שנרדפה ע"י הרומאים וכו' ואם קצת חקירה בסיסית היית יודע שסינטולוגיה תורמת המון לעולם ועוזרת למלא אנשים והיא מוכרת בארה"ב, בחלק ממדינות אירופה ובמזרח הרחוק כדת לגיטמית. והיא אינה צריכה לנסות את מזלה בארץ היא כבר קיימת ומצליחה מאד. ופרט נוסף - סינטולוגיה היא התנועה שגדלה בקצב המהיר ביותר על פני כדור הארץ ב-50 השנים האחרונות. והיא גם הכי חיונית לדעתי. למידע מהימן : www.whatisscientology.org www.scn.org.il לירון בירנבוים. נ.ב לאופיר סינטולוגיה אינה נגד תרומות דם, והשתלת איברים זהוא פרי דמיונך או בלבולך. אני מציע שלפחות תקרא קצת ותלמד קצת בנושא כמו שאני עושה לפני שאתה אומר דברים לא נכונים.

11/03/2001 | 03:11 | מאת: דניאל

אופיר, תמיד אומר לפניי שהוא ............. חושב.

11/03/2001 | 03:21 | מאת: לירון

:) אני מקווה שלפחות הוא חושב אחרי זה. :)))

11/03/2001 | 07:03 | מאת: אופיר

נתחיל מזה,שה"אופיר" שכתב את התגובה המכעילה למטה זה לא אני.... יש לי כבר "השערות" מי יכל ליכתוב את זה לגבי הסינטולוגיה,...שכנסייה\בית כנסת\מיסגד\אשרם בלה בלה בלה בלה...מיתערבב עם מדע אנחנו חוזרים אחורה!!!! להזכיר לך 1000 שנה של ימי בניים וימי שליטה של הכנסיה במדע הספיקו לנו. ראיתי את הודעות שלך למטה,יודע מה...אתה מראה אתה כמה אתה בלפון,אם באמת היית טורח ליקרוא את הספר "פרקים ניבחרים בפסיכאטריה" ו "מבוא לפסיכואנליזה " של פרויד,היית רואה שאין קויים דומים!, ביגלל שבסיפרי פסיכאטריה, פרויד מוזכר בפרק אחד יחד עם עוד 30 פסיכואנליטקנים שונים,ספר פסיכאטריה מדבר על הפרעות נפשיות,מקור ביולוגי,מקור נפשי,טיפול(תרופתי,נפשי לכל סוגיו) והבחנות מבדלות....את זה ממש אין בספר של פרויד....אז מכאן כבר אפשר להבין ששיקרת...יש כאן הסכמה ? כתב למטה שאתה שואל את השאלות האלה כי אתה רוצה לדעת,אחרך כך מפזר מיליון אתרים שנוגעים לסינטולוגיה,נותנים לך תשובת,אתה חוזר על השאלות ומפזר עוד אתרים...... אז היית צריך ליפני הדיון פשוט להצהיר שהמטרה שלך אינה דיון או הבנת דברים אלא נסיון אומלל ל "מסיונריות",הסיבה היחידה שאתה כותב שאתה סינטולוג היא ביגלל שמישהוא למטה "עלה עליך" אחרת היית ממשיך את הדיון חסר התועלת הזה אופיר

11/03/2001 | 07:42 | מאת: יהודה

אופיר הדפוק אתה מחפש צרות איתי

11/03/2001 | 08:04 | מאת: לירון

אופיר שלום. אני אסביר פעם אחרונה את נושא הפרויד - פסיכיאטריה הזה ! אתה צודק - בספר ניתנים הרבה מאד הנסברים נוספים ופרויד אכן מוזכר מעט ! אבל זה לא פוסל את מה שאמרתי ואף מוסיף על זה. כל כך הרבה סיבות וגורמים לבעיה אחת וכל מטפל בוחר מה שהוא חושב ומה שנראה לו נכון או עושה סלט בין כמה שיטות - ובסוף גם זה לא פותר כמעט את הבעיות. לכל בעיה נפשית הפתרון שלכם הוא כזה : טוב תראה... אמממ.. יש תאוריה של... שאומרת שהבעיה נובעת מ-X ויש גם את התאוריה של... עם השיטה הזו.. וגם את הטיפול התרופתי של תרופות A,B,C,D ואני אישית ממליץ על שילוב של אחת שאני פיתחתי עם השיטה ה-1 והתרופות.... וזה מופיע גם בפורום הזה בכמה תשובות. ממש אפשר לראות שאתם סגורים על הנושא ויודים מה לעשות - בלוטו יותר קל לנחש לדעתי... אני טועה ? לגבי נושא הסינטולוגיה - אני לא העליתי אותו ועד שאלדד לא נגע בנושא לא נדדתי לכיוון. סינטולוגיה לא קשורה לוויכוח זה וכבר צינתי זאת בהודעה הראשונה בנושא !!! ואם אנו מדברים על דת שמתערבת עם מדע. מסתבר שבדת הזו יש תשובות יותר טובות לשאלות הנפש מאשר שה"מדע" כפי שאתה קורא לו נותן והטכנולוגיה שלהם עולה על הפסיכולוגיה וכו' עשרות מונים ביעילותה ובאנושיותה. כל עוד תמשיך להאמין שהאדם הוא בע"ח ושמה שמניע והורס אותו זה חוסר איזון כימי במוח התוצאות שתשיג אצל מטופלים ישארו נמוכות מאד והעולם ימשיך להראות ולהדרדר כפי שרואים כיום. מנגד ההבנה הדתית המוסכמת כבר 10 אלף שנה כי האדם הוא בעל נפש רוחנית ושהאדם הוא ביסודו טוב ומקור בעיותיו נצא במיינד ובנפש ולא במוח או באיזה יצר הרס/מין מולד או בגנים או עוד אחת מאלף הסיבות שמצאתם - אולי אז, אולי אז תתחילו להביא תוצאות אשר יאפשרו לכם להגיד כי אתם עוסקים במדע, בלי הצורך להתגונן ולתרץ כי נפש האדם מסובכת וכי לא ניתן להבין אותה וכי צריך לימוד של 10 שנים או יותר של כרכים עבי כרס אשר לא נותנים תוצאות ועדין להיות חסרי אונים ומלאים בהסברים כוזבים לגבי העולם כיום ולהתדרדרותו המתמשכת. ודבר נוסף : לגבי ה- "עלה על זה" לא צריך להיות גאון כדי לקשר בין הדברים - לא בדיוק הסתרתי זאת אלדד ואופיר. והדיון לדעתי ולדעת צוות מנהלי הפורום (מלבד ד"ר פלד המתגונן והתמים לכאורה) הוא דוקא נורא חשוב. ולסיום - יש לי שאלה יותר אישית. אתה רק קורא את הספרים ומצטט או שיש לך מחבות וניסיון משלך ? טיפלת פעם במישהו עם הידע שלך ? עזרת לחבר פעם באיזו בעית נפש והוא אמר לך תודה מזל שיש לי אותך כחבר ? הצלחת להחזיר חברים שנפרדו לקשר תקין ומאושר ? הצלחת לסלק לבן אדם פוביה או מחלה פסיכוסמאטית לתמיד ובכך לעשות את חייו למאושרים יותר ? אני מניח שלא.אם תנסה לעשות זאת תראה שהפסיכולוגיה שלך או הפסיכיאטריה לא נותנת לך את הכלים - אז תמשיך לברבר פה. במבחן המציאות אתה ואני יודעים טוב שאתה נופל בשניה !!! אין לך תשובות או כלים ישומיים רק ידע - ברובו מוטעה. דיאנטיקה וסינטולוגיה עובדות תמיד והכלים שלהם נותנים לך שליטה על החיים ואת התשובות האמיתיות. אל תתחבא מול ססמאות של "דת" ושל "מיסיונריות" תביא את זה למחן ישומי. המבחן האמיתי הוא החיים ולא הפורום הזה ! שם נראה אותך גיבור גדול !!!! שלך בכבוד, לירון בירנבוים.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית