הילד דוחף חברים ללא סיבה נראת לעיין

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

29/10/2006 | 12:40 | מאת: חגית

לפני כשבוע דיווחה לי הגננת כי בני בן ה-3 משתמש לרעה בידיו, ז"א דוחף ילדים, מכה, מושך... בעקבות הדיווח צפיתי בבני בסתר בזמן פעילות בחצר וראיתי שהוא באמת דוחף ילדים ללא סיבה הניראת לעין, מכה, מעיף חולות, צועק, רץ ומאוד פעיל פיזית. בבית אני רואה את ההתנהגות הזאת, אולם במינון נמוך יותר. באלו דרכים עלי לפעול על מנת למנוע ממנו להשתמש בידיו לרעה? בבית אנו מדברים על הנושא, על כך שאין לגעת בגוף של חבר וכשייש בעיה פונים להורים או לגננת, אולם בשטח דברים אחרת.

לקריאה נוספת והעמקה
29/10/2006 | 13:46 | מאת: מטפלת

נראה לי שזה מעבר ל"לדבר", , אני מציעה הסתכלות רחבה יותר של העניין וזה מנסיון, שאולי קיימת כאן רגישות חושית גבוהה, או להיפך תת רגישות , זה נקרא הפרעה בויסות החושים אל תיבהלי מהשם. אני מזמינה אותך לקרוא מאמר שמתפרסם בגליון 225 במגזין "הורים וילדים" של אוקטובר.

29/10/2006 | 22:04 | מאת: גדעון שובל

חגית שלום, שימוש בכוח הינה תגובה נורמטיבית בגיל זה. יכול להיות כתגובה לתסכול, או קושי לבטא עצמו בעזרת השפה, כמאבקי כוחות עם ילדים אחרים - חזקים יותר או חלשים יותר. כך או אחרת - הכיוון הכללי הוא לשים גבולות ולהגיב בהסבר על התנהגות לא נאותה. מה שאת עושה בבית על הגננת לעשות בגן. זה לא משתנה בין יום, אך זהו הכיוון הכללי. רק אם ההתנהגות הזו ממשיכה לאורך זמן שווה להתייעץ עם איש מקצוע - מומחה לגיל הרך. בהצלחה, גדעון

29/10/2006 | 22:10 | מאת: גדעון שובל

שכחתי להוסיף את הסיומת הקבועה: בכל מקרה של שאלה לגבי קבוצת הגיל של 0-6 אני ממליץ שיהיה בספרית הבית, ספר טוב על התפתחותו הרגשית של הילד. ישנם ספרים רבים והם גם מתחדשים מידי פעם. ספרים כגון: "שנות הצמיחה" בהוצאת הדר, או "השנים המופלאות" מאת סלמה פרייברג. (אך בהחלט כדאי לגשת למדפים המתאימים בחנויות הספרים ולבחור מבין ההיצע הרב שישנו). כמו כן ישנם אתרים ופורומים המייעצים ספיציפית להורים לילדים בקבוצת הגיל הזו וכך ניתן לקבל מושג לגבי נורמטיביות של תופעות והתמודדות של הורים עם בעיות דומות. כמו כן אוניברסיטת תל אביב מפעילה קו להורה - יעוץ טלפוני חינם ומתן מענה לשאלות לגבי ילדים בגילאים 0-6. הקו פועל בימי ראשון ורביעי בין השעות 09:00 ל15:00 בטלפון: 03-6406888. בברכה, גדעון

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית