לכולם ובעיקר לליאת

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

09/12/2005 | 12:02 | מאת: אלון

שלום, אני תלמיד בכיתה י', חונך עולה חדש בכיתה א' עם קשיים בלימודים. אני חושב שיש לו בעיית היפרקטיביות. הבעיה שאני לא מצליח לגרום לו להקשיב לי. הוא לא שם עלי. הוא מציק לילדים בסביבתו נורא ואני לא מצליח לגרום לו לחדול מהצקותיו. ניסיתי לגנוב את תשומת לבו ע"י משחק תורות בכדור, אחרי רגע הוא שיחק לבד והתעלם ממני. כל הזמן היה תורו... עשיתי לו שיחה והסברתי לו שהוא צריך לשים לב לאנשים מסביבו, ולהתחשב וזה לא עוזר. איך לגרום לו להתייחס אלי יותר? מעבר לבעיית ההתנהגות שיש לו שמקשה עלי מאוד, יש לו גם בעיות בחשבון שהייתי רוצה לעזור לו בהן ע"י משחק כלשהו ואני צריך רעיונות... תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה
09/12/2005 | 19:59 | מאת: ד"ר אורנה ראובן-מגריל

הי אלון, נורא נעים לקרוא את הודעתך, ולהרגיש את המסירות והאכפתיות האמיתית שיש לך כלפי הנחנך שלך. הוא בר מזל... אני חושבת שכדאי לשתף בחששות שלך לגבי התפקוד שלו את המורה ויועץ/ת ביה"ס. הם יוכלו לעזור לך לגבש התרשמות לגבי הפרעת קשב וריכוז, ולהחליט אם כדאי להפנות את הילד לאיבחון במסגרת השירות הפסיכולוגי החינוכי (שפ"ח).אני לא יודעת מתי הנחנך שלך עלה לארץ ומה מצבו עם העברית, אבל יתכן שחלק מההתנהגויות שלו ניתן להסביר באמצעות קשיי שפה והתאקלמות (סה"כ, קשה יותר להתרכז כשאתה לא מבין על מה מדברים, ונלחם מלחמת הישרדות באלף דברים חדשים בבת אחת). אנשי מקצוע יוכלו לעזור בהחלטה האם ההתנהגויות מוסברות בצורה זו, או שברקע יש באמת הפרעת קשב וריכוז. מעבר לכך, נסה לתמוך בו ולהמשיך להקשיב לו גם כשהוא מביע את עצמו בדרכים מתסכלות ומעצבנות (כמו ניתוק או התפרעות). יש לי הרגשה שאתה פועל בדרך זו ממילא... לגבי משחקי חשבון, זה באמת לא התחום שלי, אבל אולי תוכל לקבל רעיונות מהמורה שלו. ליאת עונה כאן בימים שני-רביעי, ושווה לשאול גם אותה. המון הצלחה, ואשמח אם תמשיך לעדכן אותנו, אורנה ראובן-מגריל

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית