הפרעת התנגות שלאחרי פגיעה פרונטלית

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

10/02/2001 | 23:45 | מאת: צביקה אליה

ערב טוב ושלום רב: בני בן ה-17.5 נפגע בתאונת דרכים פגיעת ראש קשה פרונטלית,שבה היה לו שבר בארובת העיין,לסת ופגיעה קשה בעיין שמאל בעצב הראיה.הוא היה במצב הרדמה במשך כ-10 ימים, ונאמר לי שבמקרה של פגיעה מוחית מהסוג שארע לו (פרונטלית),יש בדרך כלל בעיות התנהגות .ואכן בתקופה האחרונה איבחנתי שהסבלנות,התגובה שלו והכעסים שלו, הם ברמה בעייתית ,והוא לא מודה ולא מודע לבעיה שלו .בעקרון התאונה הייתה בחודש יולי 2000,והוא עדיין תחת בקורת פעם ב-3 חודשים בבית חולים לוינשטיין(שם הוא עבר תהליך שיקום אחרי האישפוז בביח שניידר.מה עליי לעשות /לומר לו?

11/02/2001 | 07:39 | מאת: אופיר

שלום צביקה,אני לא פסיכולג,או רופא.....קראתי בגיליון של "גלילאו" על הבעיה הזאת של פגעה באונה הקדם פרונטלית,והפרעות התנהגות,הגילין לא אצלי כרגע,אז ני לא זוכר מה היה כתוב אני חושב שכדי לך ליפנות לנירולוג או פסיכונירולוג,הם עוסקים בתחום הזה אולי תנסה בפורום נירולוגיה כאן בפורטל בהצלחה בשיקום! אופיר

11/02/2001 | 08:10 | מאת: רחל

שלום צביקה! ההודעה שלך משאירה אותי ברגשות מעורבים: טוב לשמוע שהבחור ניצל ועובר תהליך של שיקום, עצוב לדעת שלפגיעה יש השלכות על המשך תיפקודו בעתיד. אני חושבת שכדאי מאד לחזור לבית לווינשטיין ולהתיעץ עם עו"ס במחלקה או עם פסיכולוג שיקומי לגבי העתיד, איך לעזור לבחור ואיך לעזור למשפחה. חשוב לציין שתקופת ההחלמה הספונטנית לאחר חבלת ראש נעה בין שנה לשנתיים. מכאן, שיתכן וחלק מהתופעות שאתם רואים עכשיו- עשויות להעלם. עם זאת,אחרי חבלת ראש ומהלך מהסוג המתואר, יש הרבה מאד שינויים, בהתנהגות ובתפקוד. אולי יעזור לכם ולו לחשוב על כך כעל הוולדות מחדש:הבחור שאתם רואים כיום אינו אותו בחור מלפני התאונה. צריך לקחת זמן כד ללמוד אותו מחדש, להכיר את חולשותיו ואת יכולותיו, להתידד איתו... גם הוא צריך לעבור תהליך דומה ביחס לעצמו: להפרד ממי שהיה ולקבל את מי שהוא עכשיו. זה תהליך לא פשוט, בלשון המעטה, ואתם כולכם תיזדקקו למירב התמיכה שתוכלו לגייס. אנחנו פה כדי להקשיב... בהצלחה והרבה בריאות.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית