התמודדות של הגננת

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

06/12/2004 | 14:47 | מאת: ענת

אני בעלת גן לגילאי שנה- שלוש , לאחרונה אני מוצאת את עצמי מתמודדת מול מצב כזה: יש לי ילד בכיתה בן שנתיים שלאחרונה מתנהג בעצבנות יתרוזה מתבטא בכך שמכה הרבה ילדים , נושך, מכה , צובטודוחף בחוזקה מצייר על קירות ושולוחנות, עושה דברים שאסורים במסגרת הגן גם לאחר שמעירים לו ( מוצאים מהמפגש הילד עדין ממשיך בשלו ) , ניסיתי גם בדרכים קלות וגם בקשות יותר עם הצבת גבולות וגם כמובן ניסיתי להתעלם ממצבים שאפשר להבליג ועדין ממשיך בשלו , לא מסתדר עם ילדי הגן . אפילו בחוגים מתלוננים שאין שליטה . פניתי להורים לברור מדוע הילד מתנהג כך וקיבלתי שאין להם מושג , בבית מתנהג כרגיל . לני כחצי שנה נולדה אחות המטפלת שהיתה שלו כרגע מטפלת בילדה . ביקשתי מההורים יותר זמן איכות עם הילד . איך אני מתמודדת עם המצב ? תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה
07/12/2004 | 22:27 | מאת: ד"ר אורן קפלן

ענת שלום הייתי מציע לך לעשות בימים הקרובים מעקב ולנהל יומן אחרי תגובות הילד. נסי לראות אם יש חוקיות כלשהי בתגובות האלימות. אם זה מתאים לך, הזמיני את ההורים לשהות יום אחד בגן ולצפות בדברים בעצמם. צריך לאתר את הבעיה וליצור מודעות בקרב ההורים לבעיה זו. במידה ושום דבר אינו עוזר ההורים יצטרכו לקבל הדרכה מפסיכולוג ילדים כיצד לנהוג. כאן יש בעיה מעגלית, כל עוד אין חומר גלם רלוונטי קשה להבין על מה לדבר וכיצד לנהוג. לכן יומן מעקב כזה של מספר ימים עשוי לעזור לכם למצוא קצה חוט. בהמשך אפשר לשתף את הילד ביומן הזה וכך ליצור גם אצלו מודעות להתנהגותו כולל חיזוקים חיוביים ושליליים, הכל כמובן בהתאם לרמת הבנתו בגיל הצעיר בו הוא נמצא. בברכה ד"ר אורן קפלן

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית