הפרעת קשב וריכוז
דיון מתוך פורום פסיכולוגיה קלינית
שלום ילדי בן ה 7 בכיתה ב' "אובחן" ע"י מורתו בכיתה א' כבעל הפרעת קשב וריכוז. כמו כן בני מטופל ע"י מרפאה בעיסוק זו השנה השניה. בהתייעצות שקיימנו עם פסיכולוג בית הספר והיועצת וכמו כן עם המרפאה בעיסוק, וזאת במהלך כיתה א', הוחלט כי אין מקום להתערב בשלב זה ממס' סיבות א.יכולות הילד בבה"ס גבוהות למרות גילו הצעיר ביחס לכיתתו. ב. הילד לדעת המאבחנים השונים אינו מקרה "קלסי" של הפרעה זו. ג. הוחלט להמשיך במעקב לאורך כיתה ב'. במהלך תקופה זו נקראנו ע"י בה"ס לישיבה בה נסקרו שיטות העבודה עם הילד,ונדרשנו לקבל החלטה על המשך הטיפול,וזאת מכיוון כי לדברי המורה אין ביכולתה עוד לעזור למרות ההתקדמות הרבה שהילד עבר. עלי לציין כי הילד מגלה יכולות גבוהות במקצועות שונים כגון חשבון תכנון וכד' וניכר קושי בכתיבה, לא ביכולת כמו ברצון להתחיל משימה. אשמח לקבל דעה נוספת ויעוץ
כהן שלום. האם הילד עבר איבחון מסודר ומובנה על ידי אנשי מקצוע הבקיאים בתחום? אם לא - הייתי מנסה לפנות לאיבחון נוסף, מקיף- שבסופו תדעו טוב יותר מהי בדיוק בעייתו של ילדכם- האם היא אורגנית? רגשית? שילוב של שתיהן, או שמא משהו שונה. שווה לבדוק זאת לעומק וביסודיות. בברכה. רוית.
שלום כהן, מורה בבית הספר איננה יכולה לאבחן הפרעת קשב וריכוז עלייך לפנות לפסיכולוג , פסיכיאטר או רופא ילדים על מנת שיאבחנו בצורה נכונה את הילד. להפרעת קשב וריכוז יש מאפינים שדומים למאפינים של בעיות אחרות. אם את מעוניינת במידע על הנושא יש ב iol פורום של בעיות ריכוז וקשב (www.iol.co.il) תפני שם ויעזרו לך לא כדאי להזניח וגם לא כדאי להבהל ובטח שלא לסמוך רק על בית הספר (עם כל הכבוד...)
תודה על תשובתך האם כוונתך לאבחון נוירולוגי או פסיכולוגי עלי לציין כי פסיכולוג בית הספר אינו תומך בדעת המורים והיועצת