איך קוראים לזה

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

23/07/2004 | 18:15 | מאת: דליה

איך קוראים למגבלה המוחית של תפיסת הראייה לספור כמה סיבובים מסתובב כנף של מאוורר ? אם משמיעים לאדם טקסט אבל משמעים לו במהירות גדולה מאוד כך שהוא לא מבין כלום-איך קוראים למגבלה הזאת במונחים מקצועיים תאורטיים ?? האם זה דומה למגבלה של הראיה שלא מסוגלת לראות כמה סיבובים כנף של מאוורר עושה ביזמן שהיא מסתובבת ?-איך קוראים למגבלה מקבילה לזו בשמיעה ? אני יודעת רק שהמגבלה הזאת בשמיעה, קשורה לתפיסה ולעיבוד שמיעה מרכזי אבל לא יודעת איך קוראים למגבלה הזאת, המינוח הפורמאלי שלה. אשמח אם תיידעי אותי בזה.

לקריאה נוספת והעמקה
23/07/2004 | 22:47 | מאת: ד"ר אורן קפלן

דליה שלום אם אני מבין נכון את מה שאת שואלת מדובר במגבלות אנושיות הקשורות לתפיסה. מגבלה אחת היא יותר טכנית וקשורה למהירות. למשל, כשרואים סרט יש אשליה של רציפות למרות שלמעשה סרט הקולנוע בנוי מתמונות תמונות. זה נראה לי דומה לנושא המאוורר שהזכרת. זוהי מגבלה הקשורה לתפיסת תנועה. המוח קולט תנועה בטווח מסויים של מהירות. את מחוג השעות לא ניתן לראות זז ובאותו אופן את התמונות מהם בנוי הסרט לא ניתן לראות. מגבלת השמיעה של מילים במהירות איננה זהה למרות שמדובר גם במרכיב הקשור לסוג של תנועה. כאן סביר יותר להניח שיש מגבלה של משאבי קשב. המוח מסוגל לעבד בעת ובעונה אחת כ 7 פריטים וכשמהירות הגירויים הנשמעים גבוהה מידי אין מספיק משאבי קשב לעיבוד המידע. אולי באופן עקיף זה מסביר גם את הנושא הראשון הנ"ל. בברכה ד"ר אורן קפלן

25/07/2004 | 15:27 | מאת: YOAV

שלום, הייתי מבקש לדעת ביחס למיבדקים הנעשים במערכת הסינון הסופית של הקבלה לתואר שני בפסיכולוגיה קלינית. לאחר שעברתי את תנאי הסף הראשוניים של ממוצע הציונים המשוקלל וכן את הדרישה לקבלת המלצות ,עבודה מעשית וציון גבוה במיבחן המיתאם..הגעתי לשלב הראיון הכפול. הייתי מבקש לדעת מהם הפרמטרים הניבדקים בראיון הנל,האם אי המעבר של הראיון בשנה אחת מפחית במידה משמעותית את הסיכוי להתקבל בנסיון שני לאחר שנה.אילו אלמנטים משמעותיים עשויים להשפיע במידה רובה על הסיכויים לקבלה לאחר דחיה אחת? בתודה, יואב.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית