מהו פסיכולוג קליני

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

28/01/2001 | 20:14 | מאת: אייל

שלום , אני מטלבט בקשר ללימודים באוניברסיטה ורציתי לדעת מהו בדיוק פסיכולוג קליני מה לומדים בשביל להיות פסיכולוג קליני והאם מקבלים תואר דוקטורM.D במה העיסוק בסוף הלימודים? האם המסלול קשה? תודה מראש אייל.

28/01/2001 | 20:48 | מאת: רחל

פסיכולוג קליני הוא אדם שסיים התמחות בפסיכולוגיה במסלול הקליני, לאחר שסיים תואר שני בפסיכולוגיה במגמה הקלינית. ישנן עוד מגמות- חינוכית, חברתית, שיקומית, התפתחותית, וארגונית, שלאחריהן יש מסלול התמחות מוכר בארץ. יש עוד מגמות לפסיכולוגיה בתואר שני, אך ללא המשך התמחות מוכר. מסלול הלימודים בפסיכולוגיה שייך לפקולטה למדעי החברה ברוב האוניברסיטאות. בוגרי המסלול אינם רופאים. אם יש לך התלבטות בנושא בחירת מקצוע, כדאי מאד לפנות ליחידות ההכוון שמתמחות ביעוץ מקצועי. זהו, אגב, ענף שבו עוסקים פסיכולוגים ארגוניים וחברתים. יש יחידה כזו באוניברסיטת ת"א ובאוניברסיטת חיפה. שני המקומות מומלצים מאד, מנסיון. בהצלחה!

28/01/2001 | 21:31 | מאת: ד"ר אורן קפלן

אייל שלום אני מסכים עם דבריה של רחל וגם סבור שהכוונה או ייעוץ מקצועי עשויים לעזור. בתחום מדעי החברה ישנם מסלולים רבים אפשריים ותלוי מה אתה בדיוק מחפש. אם אתה עדיין לפני לימודי תואר ראשון ההחלטה על סוג ההתמחות בפסיכולוגיה עדיין מוקדמת, למרות שאנשים מתכננים דברים כאלה לעיתים מראש. צריך לקחת בחשבון שזהו מסלול ארוך למדי, כ 5 שנים באוניברסיטה ואם תרצה להמשיך לדוקטורט (מה שאינו הכרחי) זה בערך 5 שנים נוספות. בנוסף ישנן 4 שנים של התמחות עד לקבלת מומחיות קלינית. תנאי הקבלה הולכים ונעשים קשים משנה לשנה. כאמור, תלוי מה אתה מחפש וזה חוזר לשאלה של ההכוונה המקצועית. אגב, גם מכון הדסה בירושלים מספק הכוונה מקצועית וישנם גם גורמים בשוק הפרטי. בברכה ד"ר אורן קפלן

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית