קודם כל תודה!ועכשיו עזרה.

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

25/01/2001 | 14:44 | מאת: סמדר

לפני כשמונה חודשים פניתי אליכם לראשונה בתמיכה של חברה יקרה כאשר הייתי במצב גרוע ביותר מבחינה נפשית ובחיפוש מוטרף אחריי דרך לחיפוש האושר ...אז בתמיכתכם פניתי ליעוץ מקצועי אכן הובחן דיכאון בינוני שהלך והדרדר ולכן אני מטופלת כיום בכדורים שעזורו לי כיום אני לא מגיעה לדאונים שהייתי רגילה אליהם כבר לא בכיתי ככה סתם מעל חצי שנה והמחשבות כבר לא כל כך נוראיות ומפחידות אבל הדרך עדיין ארוכה וההתמודדות עם הלחצים היומיומים עדיין קשה את האושר אותו ציפיתי למצוא עוד לא מצאתי וכנראה שגם לא אמצא אבל אני כבר נהנית יותר ממה שיש לי ומחייכת לפעמיים והכי חשוב !ועכשו אני מבקשת את עזרתכם יש לי חברה שילדה לפני כארבעה חודשים היא בדכאון רציני ביותר הפוגע בתפקודה היא לא מתפקדת בבית עם הילדים כמו כן למרות חזרתה לעבודה לאחר שלושה חודשים היא לא הצליחה להתרכז ולעבוד ולכן עזבה והאריכה את החופשה ללא תשלום היא נסגרה בבית לא רוצה לראות אף אחד.בשיחתי איתה מיד לאחר חזרתה לעבודה סיפרתי לה עליי והמלצתי לה לפנות לרופא לעזרה והיא אכן פנתה וקיבלה כדורים לדעת הרופא הדיכאון מתקשר כמובן ללידה .הכדורים כבר הוחלפו שלוש פעמים כיוון שהיו להם תופעות לוואי קשות היא הגיעה למינון גבוה והוא עוד אמור לגדול לצערי דיברתי איתה היום והמצב לא רק שלא משתפר אלא יש נסיגה היא מיואשת לחלוטין ואין לה כוח לכלום ובטח לא לעזור לעצמה .לדעתי היא צריכה לשלב את הטיפול התרופתי בתראפיה קבוצתית או לבד בשיחות עם איש מקצוע אך אינני יודעת לאן להפנות אותה דחוף!!!אנא המליצו לי בדחיפות על דרך לעלות אותה למעלה המצב ממש מפחיד אותי בעיקר כיוון שבדרך זו או אחרת הייתי שם ....תודה מראש סמדר.

25/01/2001 | 15:36 | מאת: רוית ניסן

לסמדר שלום. למרות שלא הייתי כאן לפני שמונה חודשים- התרגשתי לקרוא את מכתבך. זה נעים וחשוב לדעת שהאתר עוזר לאנשים. לגבי חברתך- דחוף וחשוב שתפנה לעזרה. אפשר לטפל בדכאון אחרי לידה והטיפול המומלץ הינו שילוב בין טיפול תרופתי לנפשי. במרפאה שאני עובדת בה אנו מטפלים גם במקרים כאלה. הטיפול ניתן בחינם לכל חברי קופות החולים השונות. גם בבית החולים איכילוב ישנה מרפאה כזו. היא יכולה לפנות טלפונית ויתנו לה תור. אני מאוד ממליצה. הטלפון שלנו הוא: 03-9331927 . תגידי לה שתתקשר בהקדם. בברכה. רוית.

26/01/2001 | 14:16 | מאת: טלי וינברגר

סמדר שלום רב, אני מצטרפת לדבריה של רוית. הכי חשוב כעת זה לסייע לחברתך להגיע לטיפול. דיכאון שלאחר לידה הוא דיכאון שמשפיע הן על האישה עצמה באופן מורכב וקשה (עד כדי חוסר תיפקוד כפי שאת מתארת אצל חברתך), והן על סביבתה: התינוק ושאר המשפחה הגרעינית (בעל, ילדים נוספים וכו'). טיפול יעיל שמשלב בדר"כ טיפול תרופתי ופסיכותרפיה, מצליח במקרים רבים "להעמיד על הרגליים" את האישה. וכמו שאת מתארת את ניסיונך, את בוודאי כבר יודעת. אני שמחתי מאד לשמוע שהפקת תועלת מהפורום שלנו, ומודה לך על המחמאות. שובי אלינו בכל שאלה או בעיה, וגם לפעמים סתם, כדי למסור דישת שלום ולספר מה שלומך... שבת שלום, טלי פרידמן

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית