הרפס - מתח אדיר

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

22/01/2001 | 15:29 | מאת: מיואשת

כבר חצי שנה שאני נמצאת במתח אדיר, כל שבועיים אני לוקה בהרפס ומגוונת בין כדורי ולטרקס לזובירקס, למשחה אין השפעה עלי. חיי הנישואין מעיקים עלי מוות (אני נשואה שנה וחצי ללא ילדים). בעלי מגלה סבלנות יוצאת דופן לעובדה שאין ביכולתי לקיים איתו יחסי מין כתוצאה מהפצעים הכואבים והנוראיים שאני סובלת. הכל התחיל מלפני חצי שנה, כשגיליתי שיש לי אבא וגם שלושה אחים. מאז אני חווה גהינום רגשי, מועקות אינסופיות ובלבול נוראי. מצטערת על היום שהכרתי אותם ולא יודעת איך לנתק איתם את הקשר. הטלפונים שלהם אלי, גורמים לי מתח ועצבים נוראיים. אני מבליגה ושומרת הכל בבטן. בת 32. מה עלי לעשות להשתחרר מהמתח? יש סיכוי שאבריא אי פעם מההרפס? מיואשת.

לקריאה נוספת והעמקה
22/01/2001 | 17:02 | מאת: רחל

מיואשת, קראתי 3 פעמים את ההודעה שלך, כדי להיות בטוחה שהבנתי טוב: גילית רק לפני חצי שנה שיש לך אבא ו-3 אחים, ואת מתקשה להתפטר מהם (או לשים להם גבולות, אם תרצי) המחיר מבחינתך הוא הרפס? כנראה שלא רק בעלך מגלה סבלנות יוצאת דופן... עולות לי בראש משום מה אסוציאציות בפולנית, למרות שמהמעט שכתבת נראה שאפשר לעשות סרט תורכי... בקיצור- אל תהי כל-כך מיואשת, עוד מעט בודאי יגיבו אנשים נוספים- ויבקשו ממך עוד קצת פרטים. תחזיקי מעמד- ותשתמשי בהומור, זה תנאי הכרחי להשרדות בכל משפחה שהיא, מנסיון!

22/01/2001 | 19:18 | מאת: מיכל.כ

למיואשת, רגע רגע אחד. מאיפה צצו הבעל והילדים (שאני מניחה שזה כבר סיפור בפני עצמו) ו...כמו שאמרה לך רחל, בחרת דווקא בהרפס כדי להעניש את עצמך? עד כמה המתח הוא רציני? ולמה? דרך אגב, לא משנה מאיפה צצו הדמויות התמוהות של בעל וילדים, את בהחלט יכולה לדרוש מהם לא ליצור קשר או להחליף מספר טלפון ו/או כתובת אם זה כל כך נורא, מה באמת מכניס אותך למתח נוראי שכזה ואולי לתחושת מחיובות כזו גדולה לאותו בעל אותו לאותם ילדים שאינך יכולה להגיד להם "לא עוד", בקיצור, מה בעצם הסיפור מאחורי כל המתח?

23/01/2001 | 23:51 | מאת: אלמונית

למיואשת שלום רב! קטנתי מלתת לך תשובה מפורטת, גם משום שאינני אשת מקצוע וגם משום שאינני מכירה את בני משפחתך ואת מערכת היחסים שלך איתם. אבל דבר אחד אוכל לומר לך בוודאות: בצורה זו או אחרת - הגיבי! אל תשמרי דברים בבטן - השמירה בבטן היא הרוצח מספר אחד. והאמיני לי - בקטע הזה אני יודעת היטב על מה אני מדברת! כל טוב!

24/01/2001 | 11:00 | מאת: ד"ר אורן קפלן

למיואשת שלום בדבריך שלושה נושאים (לפחות): ההרפס, הגילויים שהסעירו אותך לגבי משפחתך, ויחסיך עם בן זוגך. לכל אחד מהם מטען רגשי משמעותי, וביחד אין ספק שהם מקור מכובד למתח וחרדה. במצב הזה מומלץ שתפני לייעוץ פסיכולוגי. מצד אחד, ניתן לעזור לך להקל על בעית ההרפס בכלים פסיכולוגיים קוגניטיביים מאחר ויש קשר נפשי די ברור בין הופעתו והאירועים שמסביבך. אבל מצד שני, לא ניתן להתעלם מכל מסכת האירועים האחרים שגורמים למתח. לכן אני לא חושב שטיפול שממוקד בהרפס והמתח סביבו בלבד יהיה יעיל. סביר להניח שתדרש התייחסות טיפולית רצינית גם לשאר הגורמים, מה שדורש כמובן טיפול הרבה יותר עמוק וארוך. בשלב בו את נמצאת אין מה להתלבט בין האלטרנטיבות הטיפוליות. את צריכה לפנות בשלב הראשון לייעוץ ראשוני בו ניתן יהיה להחליט על הטיפול המתאים. אינני בטוח שתוכלי להשתחרר מהמתח ללא עזרה מקצועית. את מתארת מצב מורכב ביותר שרק הולך ומתפתח. לגבי שאלתך, אינני יודע אם ההרפס יעבור. זו תופעה עקשנית ביותר שעלולה להתעורר גם בעתיד וצריך לזכור שזו לא תופעה פסיכולוגית אלא פיזיולוגית, לפחות בהיווצרותה הראשונית. מחקרים בהחלט תומכים בהשערה שחזרת ההרפס נובעת גם ממקורות נפשיים ועם החלק הזה ניתן להתמודד כאמור בכלים פסיכולוגיים. הספרות המקצועית מראה שניתן להפחית את תדירות חזרת הסימפטומים בצורה משמעותית בעזרת שיטות כאלה. בברכה ד"ר אורן קפלן

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית