איך לעזור לילד
דיון מתוך פורום פסיכולוגיה קלינית
בני החל כיתה א' השנה. מבחינה לימודית הוא מאה אחוז, אבל המורה מתלוננת שהוא מפריע, מציק לילדים, אלים, לוקח לו זמן עד שמתחיל במשימה (וכשסוף סוף מבצעה אותה - הוא מצויין) ושהוא גורם להרבה אי שקט סביבו - עד כדי כך שעדיף לדעתה לבודד אותו מיתר הילדים בכיתה (שיושבים בקבוצות). אני יודעת שבד בבד עכם היותו ילד מקסים, הוא לעיתים לא ילד קל ויש לו התפרצויות כעס אך לא הכרתי אותו כילד אלים וכגורם מפריע בכזו עוצמה. איך אוכל לדעת אם זה עניין רגשי שהוא עובר או שמא עלי לאבחן אותו
גם אם זה עניין רגשי כדאי לך לאבחן אותו בשביל השקט הנפשי של שניכם וגם כדי לדעת איך להתמודד בצורה הטובה ביותר עם הבעיה. אבחון יצביע באם זו בעית משמעת, היפר אקטיביות או הפרעה אחרת.
לאם המודאגת שלום אני לא חושב שאת צריכה להתלבט. זה בוודאי דבר רגשי, גם אם יש אבחנה כלשהי נוספת ברקע. לדעתי שאלת האיבחון היא שולית כאן, מה שחשוב הוא כיצד לעזור לילד במצוקתו הרגשית שבאה לביטוי בתגובות אי השקט והאלימות. אני מציע לך לפנות לפסיכולוג ילדים לייעוץ, גם כדי לקבל עזרה אבחונית, אבל בעיקר כדי לוודא שהילד ירגיש הקלה. בברכה ד"ר אורן קפלן
שלום לך תנסי גם לבקש מהמורה החמודה שלו שתנסה אולי להתייס אליו יותר שתנסה לתת לו משימות שונות כמו לעזור לה ישנם ילדים שדברים האלה קונים אותם והם צריכים תשומת לב יותר מילדים אחרים תאמיני לי שזה הרבה פעמים עוזר