ליועצי הפורום באשר הם: ניהול הפורום כיצד?

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

13/01/2001 | 22:17 | מאת: אבי

אני נכנס לעתים די קרובות לפורום זה מאז היכרתיו. נהנה מאוד לקרוא הן את השאלות והן את התגובות של המומחים השונים על גישותיהם המקצועיות הרבות והמגוונות. אני רוצה לספר על משהו מעניין בו נתקלתי: אני עצמי ניהלתי פורום בתחום בריאות הנפש, לא כאיש מקצוע אלא כמתמודד. היו לי בעיות קשות בניהולו. נתקלתי בפורום נוסף בתחום זה בו גם כן יש בעיות בתפקודו ובניהולו. ההודעה יותר למטה של שמרית והתגובות הרבות להם זכתה, העלו בפני תמיהה לא קטנה: איפוא הנהלת "דוקטורס" בכל הסיפור ולמה שם, בהנהלה לא דוגים "להסדיר" את מערכת היחסים הפנימית בין היועצים השונים? חוסר סדר וחוסר כללים ברורים, נכונים ומוצהרים הם הם שגורמים לבלאגן. נתאר לעצמנו מצב בו לא היו תמרורי דרכים ורמזורים במקומות סואנים, איך היתה נראית נסיעה בכביש כזה? לדעתי, כדי למנוע אי נעימויות, חוסר כבוד, והיפגעויות מיותרות צרים דבר ראשון להסדיר חלוקה של תפקידים מסודרת הן של היועצים כיועצים והן שיהיה מישהו תחת "תפקיד" של כעין: "מפקח כללי/סדרן/איש טכני". תפקידו זה למחוק או לשנות הודעות שאינן מתאימות וגם לעשות סדר בבאלגן אם נוצר איזה אי סדר או בלאגן. אמרתי את דעתי, לתשומת ליבם של כל היועצים הוותיקים והחדשים.

לקריאה נוספת והעמקה
14/01/2001 | 00:36 | מאת: מאיר

לא יכולה להיות חלוקה כזאת כפי שאתה מציע כי זהו בעצם לב העניין: הפסיכיאטריה רואה בפסיכולוגיה ובפסיכותרפיה רק תת-התמחות שלה ולכן כל פסיכיאטר רואה את עצמו גם כפסיכולוג . הפסיכולוגים טוענים שמדובר בשני תחומים נפרדים ואולי צריך שני פורומים נפרדים. בגלל ריבוי השאלות פה בפורום הפתרון הוא לצרף עוד מספר פסיכיאטרים לצוות ובכך להוריד מד"ר פלד קצת מהעומס שלו כאן בתור הפסיכיאטר היחידי בצוות. בעבר הרחוק אני זוכר שהפורום נוהל ע"י סטודנט לתואר שני בפסיכולוגיה שנתן כאן עצות גם בנושאים של טיפול נפשי וגם בנושאים תרופתיים. מאז הפורום התקדם בכמה מאות אחוזים וגם כמות השאלות- והפתרון ההגיוני ביותר הוא כאמור לצרף מומחים נוספים כדי שכל שאלה תקבל תשובה מקצועית ראויה.

14/01/2001 | 23:37 | מאת: איתי ויזר

שלום אבי פורום טיפול נפשי, הוא אחד מהותיקים והפופולריים מבין הפורומים שהעלנו . דיווחיך על ההנאה מקריאה והשתתפות בפורום, רק מעודדת את עובדי האתר להמשיך ולפעול למתן שירות טוב יותר, ולפיתוח האתר. בנוגע למחלוקות בין הכותבים הרשמיים בפורום: הנה תזכורת לחיים, על אחת כמה וכמה במקצוע מרובה דיעות ואסכולות כמו תחום בריאות הנפש, יש ודאי מקום להעלאת מחלוקות אלה בפורום שלנו. כן, זכותם של הגולשים, כמו זכותו של כל צרכן להחשף לחסרונות וליתרונות של כל מוצר (או שיטת טיפול) ויש לו את המקום לשפוט ביניהן, ותנו למייצגים של כל שיטה (קרי אנשי המכירות שלה) להזיע. בנימה זו אני מסיים את תגובתי האופטימית. אשמח להתייחס לכל סוגייה נוספת העולה על דעתך בברכה איתי ויזר מנהל קהיליית הפורומים

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית