אלצהיימר?

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

06/01/2001 | 19:32 | מאת: דנה

שלום. אני בת 22 ,בת צעירה למשפחה בת 3 ילדים. הוריי בני 52 ובעייתי קשורה בהם. לפני כ7 שנים נפטרה סבתי(אמה של אמי) בגיל 78 לאחר שסבלה כמה שנים ממחלת אלצהיימר. כבר חשנה אני התחלתי לשים לב כי אבי מאוד "מזדקן", דבר שהתבטא בעיקר בכך שהוא שוכח דברים רבים בינהם דברים יומיומיים. לפני כחצי שנה אזרתי אומץ ושאלתי את אמי אם היא הרגישה בכך, אמי לא הכחישה אך שאלה בפליאה במה זה מתבטא לדעתי? בסוף השיחה היא לא נתנה לי תשובה ברורה. אני פוחדת להודות בכך אך בהכירי את תופעות האלצהיימר אני חוששת שאבי מתחיל לפתח תסמינים של המחלה. אמי אדם מאוד סגור שלרוב מדחיקה בעיות ולא מטפלת בהם, לכן אני חוששת לפנות אליה שוב בנושא . יש לציין כי לאף אחד משלושת הדורות האחרונים של אבי לא הייתה המחלה. אודה לכם אם תוכלו לסייע לי בחוסר האונים בו אני חשה. בברכה דנה.

לקריאה נוספת והעמקה
06/01/2001 | 21:35 | מאת: טלי וינברגר

דנה שלום רב, מחלת האלצהיימר היא אחת המחלות הפחות מובנות וידועות לעולם הרפואה. היא עדיין בגדר מחלה חשוכת מרפא, שאין הרפואה יודעת מה הגורמים לה, כיצד היא מתפתחת ומה ההקשרים הביוכימיים הנלוים לה. עד כה, לפי מיטב ידיעתי, לא נמצאה חוליות גנטית בקרב חולי האלצהיימר. דהיינו, לא נמצא שזה עובר בתורשה. לכן עצם העובדה שסבתך חלתה באצהיימר, אינה מעידה על כך שגם אביך עלול לחלות במחלה, אם כי הסיכוי לחלות במחלה קיים בכל מקרה לפי הסטטיסטיקה העולמית הרגילה. לא כתבת בן כמה אביך ומהם בדיוק "סימני השיכחה" שלו כפי שאת רואה אותם. לעיתים בגיל מסוים ישנה ירידה בזיכרון, אך היא אינה בהכרח "אלצהיימר". תפרטי מעט יותר על אביך, על מחלות שיש לו (פיזיות) אם ישנן וכל מידע אחר שנראה לך רלוונטי ואת מעוניינת לחשוף כאן. את יכולה גם לשלוח לי אימייל או להתקשר. להחלטתך. שבוע טוב, בברכה, טלי פרידמן

08/01/2001 | 21:24 | מאת: דנה

טלי שלום. קודם כל תודה על התייחסותך , שנית, ביקשת פרטים נוספים על אבי אז כך הוא בן 53, הבעייה הבריאותית היחידה ממנה הוא סובל היא לחץ דם גבוה. השיכחה שלו מתבטאת בדברים יומיומיים נורמאליים שהוא לא זוכר להלן כמה דוגמאות: 1. שוכח את המאכלים שאני לא מתקרבת אליהם (מציע לי לאכול איצו אפילו שמעולם לא סבלתי את המאכל הספציפי( 2. אם אמי יורדת עם הכלב לסיבוב כבר קרה כמה פעמים ששאלתי אותו איפה היא והוא אמר שהיא ירדה עם הכלב, אחרי 10 דקות בא ושאל אותי איפה היא... 3. שכח שבן דודי התגיים לצבא למרות שהוא כבר 10 חודשים מגוייס.. הדוגמאות הן אינסופיות וככל שאאמץ את מוחי אמצא עוד ועוד דוגמאות. יש לציין כי אבי סבל מחבלת ראש כתוצאה מתאונת דרכים בגיל 23, דבר שגרם לו ללמוד את על ההתנהגויות הבסיסיות מחדש, יחד עם שהייה מאוד ארוכה בבית לוינשטיין, אך למעט מס' מועט של התנהגויות שנשארו לו מאז, הוא בסדר, כלומר לט נראה לי שיש קשר בין השניים אך אולי... אודה לך על התייחסות נוספת. בתודה מראש דנה.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית