בני בן ה-8

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

20/11/2002 | 18:26 | מאת: נטע

שלום רב, בני בן ה-8 הוא ילד טוב אך בשנתיים האחרונות אני היא זו "המנהלת" מארגנת ודואגת לכך ששעוריו והתיק וכל מה שקשור בלימודיו יהיה תקין בעת האחרונה ניראה לי כי העניין מוגזם וכי עליו לקבל את האחריות הזו על עצמו למרות "שאיזה ילד אוהב ללמוד? ולכן בעת האחרונה אני לא עושה איתו שעורים אלא אם הוא פונה ולא מתערבת בעיניני הלימודים נותנת לו לארגן את התיק בבוקר ולהיכנס ללחץ.... האם אני נוהגת נכון או שזו יד קשה מידי אני לא כועסת עליו ואין הרעה במע' היחסים שלנו אלא שלכל שיחותי עימו לא העלו דבר ולכן חשבתי להמחיש העניין האם אני נוהגת נכון ? או שמא עלי להמשיך לסייע לו עד שיגיע לגיל ב וגר יותר (האם בכלל יגיע לגיל כזה אם אני עושה הכל?) אודה לתשובתכם.

לקריאה נוספת והעמקה
20/11/2002 | 23:51 | מאת: ד"ר אורן קפלן

נטע שלום אין לשאלתך תשובה של כן ולא. בהחלט יתכן שהגיע הזמן שהילד ייקח אחריות על ענייניו הלימודיים. אין הכרח לעשות את הדברים קיצוניים קח שאו שאת עושה הכל או שהוא עושה הכל. צריך למצוא מינון סביר שמצד אחד יעביר לו אחריות ומצד שני לא ישאיר אותו לבד. רק את או אנשים שמכירים את משפחתך יוכלו לייעץ לך כיצד לבחור את המינון הנכון. במידה ואת מרגישה קושי לקבל החלטות ניתן להתייעץ עם פסיכולוג בית הספר בפגישה או שתיים בנושא. בברכה ד"ר אורן קפלן

21/11/2002 | 06:07 | מאת: adi

נטע, אני חושבת שאת עושה דבר מצוין. המלצה: תודיעי למורה שאת החלטת להעביר את אחריות עניין השיעורים אליו. אם בכל זאת את רוצה לדעת איך הוא בלימודים, אז את פשוט תצלצלי אליה. עדי

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית