בעייה אישית

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

25/10/2002 | 16:52 | מאת: דגה

שלום. הבעייה שלי היא קצת מביכה. אני בת 21, בעלת זהות מינית לא כ"כ ברורה, אני לא ממש יודעת מה אני מעדיפה. בשנים האחרונות התחלתי לצפות בהדרגה בסרטי פורנו, וגם עכשיו מדי פעם אני רואה. שמתי לב שאני נהנית מקטעים בהם נשים מושפלות וממין אגרסיבי. הדבר מאוד מפריע לי והרבה פעמים אני די נגעלת מעצמי על כך שאני בכלל רואה דברים כאלו. יש לציין שבגיל 6 בערך הייתי בצהרון, ומדי פעם הבן שלה שהיה בערך בן 8-9 היה משכנע אותי להתפשט ולהרשות לו כל מיני דברים..(לא חדירה). בגיל 16 עברתי מעין ניצול מיני, שבו נגררתי (במעין שכנוע) לסיטואציה בה קיימתי יחסי מין לא ממש ברצון, אך גם לא בברוטליות. אני ממש לא יודעת מה לעשות, לא מבחינת זהות מינית ולא מבחינת מיניות, אודה לך על כל עזרה.

25/10/2002 | 18:36 | מאת: טרנסאטלנטי

וחיפוש זהויות מיניות עד גיל 25 הוא עניין שבשיגרה את לא היחידה. מה שכדאי לך לעשות זה, לזרום עם הדברים , לעשות הכל ולהתנסות בכל מה שבא לך. בסוף הנטיות האמיתיות יגברו ואת תדעי בדיוק מי את ומה את רוצה באמת. אל תנסי לחסום או להניא את עצמך מסטיות שאת נוטה כלפיהן - יכול להיות שהן תתבררנה כזמניות וכחלק מהחיפוש. חסימה של המאוויים המיניים (הליבידו) היא טעות (כל עוד את לא פוגעת בזולת) והיא יכולה להתבטא במחלות שונות. תהני.

25/10/2002 | 22:30 | מאת: ד"ר אורן קפלן

דגה שלום את מספרת על אירועים קשים שעברת בעברך וכנראה שאת רואה קשר בינם לנטייתך הנוכחית. מאוד סביר שאירועים כאלה ישפיעו בעיקר בהקשר לנטייתך כעת לצפות באלימות. כנראה שהאירועים הללו לא עברו עיבוד פנימי מספיק ואני מציע לך לפנות לטיפול פסיכולוגי ולנסות לברר את המצב, הן לגבי אירועי העבר והשפעתם עליך, והן לגבי נטיותיך המיניות. חשוב שתגיעי למצב בו תהיי שלמה עם עצמך, גופך ונטיותיך המיניות והאישיות. בברכה ד"ר אורן קפלן

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית