אני חצוייה

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

05/10/2002 | 10:43 | מאת: קסנדרה

לאהרון שלום. הקונפליקט שלי אינו העולם הרוחני הפנימי שלי שאיני מוצאת לו ביסוס ראציונאלי, משום שאם אגיע למסקנה חד משמעית כי כל מה שאני "יודעת" מגיע מתוך העולם הרוחני הפנימי שלי לא יהיו לי קונפליקטים כלל וכלל, משום שאני מודעת לכך שלכל אדם יש גם צד ימני וגם שמאלי של מוחו, והם אחראיים על צדדים שונים של המודעות והתת-מודע. זוהי לא הבעייה. הקונפליקט שלי נובע מהשאלה האם הצד הרוחני שלי נובע מתוכי, או שמא עלי לקבל איזו שהיא השערה נוספת שאחרים ,רבים, מציעים ,שזה מגיע ממקור חיצוני ,וזה קשה לי לקבל מחוסר הוכחות.אולי היה עדיף לי פשוט להניח לעניין המתיש את נפשי, אולם אין לי מנוח.מאיזו שהיא סיבה לא מובנת לי , אני חייבת לדעת את האמת,אולי יש מקור מידע אוניברסאלי שאנשים בעלי יכולת אינטואיטיבית גבוהה שואבים ממנו מידע, אולי גם זו איזו שהיא אפשרות למענה.אולם היכן נמצא המקור הזה?והאם ממנו אני שואבת את הידע ,והיכולת שלי. מה אתה אומר בעניין זה?

05/10/2002 | 22:01 | מאת: אהרן

שלום קסנדרה. אני חושב "שהבעיה" אצלך מתחילה בכך שאת מייחסת את כול הפונקציות שלך כאדם לחלקים מסוימים במוח מבחינתך הכול מתחיל ונגמר בגופך. האדם אינו מורכב רק ממולקולות מיכון שאי אפשר להסביר את כול הפונקציות של האדם בעזרת הכלים שהמדע מעמיד לרשותנו,אני אתן לך דוגמא מאוד פשוטה. אני רוצה להרים חפץ מסוים אז אני יכול לתאר את כול תהליך הרמת היד על ידי כך שנוצר זרם בחלק מסוים של המוח וזה עבר לשריר היד ולכן השריר התכווץ והיד הרי בנויה ממערכת של מנופים (שרירים ועצמות) ולכן היד התרוממה.את כול התהליך שהסברתי אני יכול גם לכמת במונחים מדעיים ולכן אני יכול למדוד זרמים לתאר עצם שתופס מקום במרחב,למדוד את הטמפרטורה שלו וכו... אבל שנינו יודעים שהיד התרוממה בגלל שרציתי ופה לגבי הרצון אני לא יכול להפעיל את חוקי הטבע כלומר לרצון אין מקום במרחב,לא טמפרטורה אין לו צבע וכו.. הנה לך דוגמה פשוטה איך מאורע פשוט של הרמת יד משלב מצד אחד גלגול של חומר ואנרגיה שניתן למדוד אותו בכלי המדע ומצד שני הרצון להרים את היד ששם אי אפשר למדוד כלום .אז איך יכול להיות שסיבה לתהליך של גלגול של חומר ואנרגיה אינה בעלת יכולה להימדד. אני לא רוצה להלאות אותך בפילוסופיה אבל לעניות דעתי האדם משול לאדם שרוכב על סוס כאשר הסוס הם כול הצרכים הגופניים למיניהם והרוכב הוא האני הרוחני שבאדם. המוח,הידיים,וכו.. הם ברמה של מסיעים לאני הרוחני להוציא לפועל את רצונו. את שואלת האם הצד הרוחני שלי נובע מתוכי ואני חושב שלא.הצד הרוחני שלנו מקושר בהחלט למקור אוניברסאלי בשלב הזה אני יכול לאמר לך שאי השקט שלך הוא אות שאולי צורת החשיבה שלך על העולם אינה שלמה ואת צריכה כנראה לגלות דברים חדשים בחייך. אני מקווה שזה מדבר אלייך. בברכה אהרן

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית